Containment drainage tank install
A new drainage and sewage containment tank installation.

Similar Posts

Maak 'n opvolg-bydrae

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Verpligte velde word met * aangedui

170 Kommentaar

  1. Hi do I have to install hot and cold water and drainage pips in sleeves wherever they go through a wall or slab.

  2. karen west sê:

    Ek bly op 'n parkhuis wat 'n septiese tenk het ek vind dit word weekliks vol die oorloop van die tenk was geblokkeer maar wat my pla is die oorloop loop direk uit die septiese tenk daar is net een klein tenk en die pyp gaan uit in die rivier is dit sekerlik verkeerd? Lyk my iemand het hier erg opgemors want daar is ook geen wegsuip nie en die tenk self is baie klein

  3. Kontak die loodgieterafdeling by jou munisipaliteit en vra hulle om 'n terreinbesoek te doen om te inspekteer. Hulle is bevoeg om 'n besluit te neem. Ek is nie!

  4. Lance Peters sê:

    Hallo, ek is op die punt om 'n nuwe industriële eenheid te huur. die eenheid is aan die einde van die rioolloop voor dit die pad bereik en het 8 ander eenhede dieper in die park langs die loop gehad.

    Daar is 'n mangat binne die eenheid wat 'n standaard mangat is, nie dubbelvel of skroef nie. die verhuurder sê dit is seël maar dit is net 'n bietjie motorvet in die las.

    Ek is bekommerd dat as daar 'n verstopping was, die riool van die deksel af sou spring. Moet dit nie 'n afgeskroefde dubbelvel wees nie?

    Die oorspronklike bedekking van toe die area buite was, was 'n swaar ronde gietyster met 'n skarnier. dit lyk of die reghoekige een net bo-op die gat in sy voorafgegote omring gelê is.

  5. Morning. please can you tell me if gutters may be installed on a boundary wall overhanging onto my property over my workshop roof . City council thinks its a civil matter to dispute.

  6. Goeie dag

    I want to know when you subdivide a property (there is one existing house on the property and they are subdividing the ground that’s left) is it necessary that both houses have it’s own manhole for the sewer or can both houses sewer pipes run to one manhole?

  7. Good evening

    We want to enclose our courtyard, but the eyelets are situated inside the coutyard, can I install a roof with only an opening over the eyelet? Or some kind of “window” that I can open if they need to get to the eyelet?

  8. Goeie dag

    I would like to find out if a plumber must do the following job or if we can as home owners. I want to move the opening of the waste drain hole of a toilet a few cm back so to we can instal a close couple toilet suite closer to the wall, and if possible what is the rules and regulastion regarding that, as we are planining to use the same sort of PVC pipe but maybe instead of straight down it will need to be at an angle (20-30degrees). Many thanks in advance.

  9. Juan Pretorius sê:

    Goeie dag.

    I would like to know if you must have a vent at the start of the toilette line or can every think vent trough an vent in front of 3 toilette’s connected to it, its over 2 floors and the pipe goes down another floor before connecting to the vent, can any one tell me if this is wrong and or if this is legal, i can not find the right sans 10400 P for this.


  10. Hi there. My sister recently took out a bond to buy a property, and noticed an odour soon after they moved in last weekend. She now found out from someone that the building extensions done by the previous owners, were done on top the drain. Isn’t this illegal? What can she do about this? And, who may she contact for assistance? Thank you and kind regards.

  11. I own a vacant stand in the Western Cape. There us an existent home on the stand next door.
    I live in another province and visit the area maybe twice a year.
    On such a visit I saw that there has been a trench dug from the neighbours house down the inside of my property to the end of the property.
    I was not notified nor do I know the neighbours.
    Please advise my best way to proceed

  12. Good Day all
    I have bought a house and it has a main hole drain at the back of my house. The smell that comes out of it is unbearable inthe morning and at night. Is the a way that it can be closed or moved out of my yard , should I do it or municipality must do it
    I also want to extent the house in future

  13. Hi ,
    I’m moving my toilet from one side to the other and putting my basin were the toilet was. Am I aloud to put a 110mm pipe under the concrete approximately 3m long from my new toilet position to the wall exit.

  14. Good Evening, Could you please give me some advise, we had some very heavy rains in early March, we stay in a complex, one of the owners thought his house was going to fall down, as there was a lot of rain coming onto his property, he called the insurance co, who gave him a contact no for a plumber, who came out and diverted the water onto municipal property, and not into a storm drain. I contacted the plumber and told him that is incorrectly done, and the water needs to be correctly channelled to a storm drain, he wants me to find the storm drains on the common property so that he can do his job. how do I respond to him.

  15. Hi can I use washed concrete debris to fill up my frenchdrain ?

  16. Carl Le Cordier sê:

    Hi .my neighbors daughter knocked his water meter while reversing out of his driveway which caused damage to the meter.municipality was called to fix damage ,but little did I realise that damage was not been fixed but rather their meter was getting moved from inside their yard and put directly outside my yard .we I asked them to please remove the meter they told me if I want to move it I must move it myself they are happy with it in front of my wall .

  17. nomthandazo wendý sê:

    Hi I’ve got sewer drain in my yard and I’ve built a toilet and 2rooms on top of those sewer line. I’m I not gonna encounter problems in future. From the municipality coming to demolish my building?

  18. Mason Naicker sê:

    Good Day Guys,

    I require some assistance ,at our complex in Southcrest, Alberton, We have been experiencing major issues with our sewer system from the time we took occupation from the developer ,its now been 4 years ,once 2years has passed he had pulled out of the complex ,Our Main issue is that these costs are extremely high and we get Charged close to R20k every 3-months to Get a septic tank and repair the pumps ,we have had many plumbers replacing pumps and repairing in the past 3 years ,Ekhuruleni says its an internal issue ,how can we permanently get this resolved ,Any Referrals or Advice ???

  19. when are you required to provide Inspection Eyes in a plumbing drainage system?

  20. I have public sewer in my yard and I need to extended, what process I need to follow to have them removed?

  21. Hallo Penny
    Not sure if the site is still running.

    Palm Beach Area does it have municipal drainage lines or septic tank applications?
    South Coast Natal Edward Rd

  22. Chris Greeff sê:

    Hallo Penny

    I bought a house in 2018, and we had heavy rains in Dec 2019.
    The storm water from the adjacent (uphill) properties were duckted into two 110 mm PVC pipes that disappeared into the ground.
    The previous owner, who built the house, (when we were viewing to buy), proudly told me the two pies run the width of the property and spill onto the sidewalk from where it goes into the storm water system.
    This was not the case.
    The two pipes went underground into the properties sewer system.
    With the heavy rains, the excess water and sewerage pumped out of the lowest toilet in my house, causing a lot of damage.
    Everybody I spoke to told me it was against the SA building regulations to connect storm water to you sewerage system – can you please advise me where I can the find the relevant SA building regulations that deals with that?

  23. Hi bought a house including the backroom which I found out there is a man hole in the backroom.My question to you is can I move the man hole and connect it outside the backroom?

  24. Cam I put a shed on top of a sewage pipe . And can I build a pool next to sewage pipe

  25. Goeie dag

    I am in need of advise. I recently bought a new home. It has come to my attention that my neighbours toilet drain pipes are basically in my back yard. Their homes’ wall is basically where my backyard starts, and then they have a toilet pipe coming out of the wall (which would now be in property). I tried to contact my my real estate agent from whom I bought the house, but they aren’t getting back to me.

    Is this legal? Worst part is that the pipes leak slightly so I have urine on my grass most of the time.

    Advise will be greatly appreciated.

  26. Hallo pennie
    I got a problem i cant extend my house as my neighbours.
    The sewewr lines of houses accross the street run to the main line at the back of my property where my 4 next door and behind neighbours lines connect to.
    I am the one with my own drain and a main municipal drain connection on my property.
    I do pay my taxes for erf size ect.but cant use my property like my neighbours.
    What do i havd to do..?

  27. Are you on a slope? I am on a slight slope and have my neighbors from behind running together with mine, under my garage floor. This I hear is normal as it has to follow the sloping ground to get to the sewage system.

  28. I hope you can help me. I have a brick on edge, stepped, boundary wall, built 1989, which has fallen over onto my neighbor’s side. I have noticed on his side, he has fixed a garden tap to the wall “without any drain,” or distance from the foundation. If his gardener or a garden service, unsupervised, forgot to close the tap, and it ran for a few hours, or almost a day or if somebody stole this tap and the water was left spurting out for quite some time, would this cause the foundation to become muddy, slip, slide and collapse? Beneath the sandy soil, there is some clay, which was found when the pool was dug in 1990. Can this cause the foundation to slip/become unstable/swim/tilt/fall over if waterlogged? The boundary wall which collapsed is approximately a car wide, which all fell into his driveway. Thereafter, he maliciously placed the bricks into my garden, together with a huge, heavy section of intact, fallen wall, which he placed leaning up against the undamaged section on my boundary side, which I feel has since interfered with the assessor’s report. I am concerned it might weaken that section of the wall. At the end corner section, where the wall meets the street, it appears he has positioned or tilted the damaged corner section of mortar and bricks, now leaning toward my swimming pool pump, perhaps, in the hope that it will fall, damaging my swimming pool pump. Besides, if I look over onto his side of the wall, it appears as if the front corner section looks like it is separating away from where it meets with his front garden wall and where it continues along, becoming my front wall, the same brick on edge wall. Also, do you think, he or one of his guests could’ve reversed into the wall by accident, causing the structure to weaken and collapse at some later stage? The cracked open boundary wall is about the width of a car, the bottom section of the wall appears to be cracked across the length, at about the height of a car bumper or tow-bar, without any cracks showing below that point. Shortly after this boundary section of the wall collapsed, two sections of my front garden wall followed, seemingly within days, both being the same continuation of the wall, near, to where the damaged brick on edge boundary wall had collapsed. In terms of “impact vibration,” being the driveway side of their wall, and the poolside of mine, with my front section being a continuation of it. I later discovered a municipal shrub and a large tree with roots stretched toward my front wall’s foundation, on the municipal verge, which must have weakened the structure for this to happen. If there was an “impact vibration,” would this not reverberate through the front wall being the same continuation of the wall? Your opinion would be much appreciated? Lastly, with the high water table in our area, and the underground rivers drying up, will the ground not subside, to replacing the missing water? In 1990, when the pool was dug, we could not reach the intended 8 foot, as we had reached the underground river, which was spurting up from beneath.

  29. Dave Wilson sê:

    A neighbour of mine built a French drain on his property and then sold the property.
    I don’t believe that this French drain was built correctly as water originally came out of it onto his front lawn. He wasn’t happy with this and installed pipes to carry the water to the front of the property, from where it now runs through the holes in his front wall and across my driveway, leaving stains on my driveway.
    Who would know the council rules relating to French drains?
    Dave Wilson

  30. Gareth Anderson sê:

    Hallo Penny,

    What is the minimum fall ratio for a shower floor from the edge to the waste?

  31. I have a soak pit on my property my nabour is now complaining that it seeps into the ground and comes on his property can the municipality force me to connect to the main line and then force me to drain and close up my soak pit

  32. colin van jaarsveldt sê:

    We are an estate of 8 stand alone houses each of which have their own septic tank / soak pits except for 2 units which share a septic tank which then leads on to a soak pit on “common property”
    their soak pit has now ceased operation (+24 years old) and are claiming the replacement expenses on the Body Corporate even though they have “sole use” of the soak pit
    Enige raad sal waardeer word

  33. Hi Penny, we have been living on a golf estate for several years now without any water and sanitation problems until October 2018, at which time the developer on the estate upgraded the sewer system by installing an electronic pump type sewer system to pump sewerage from the West side of the estate over a ridge to the East side from there it runs down a steep decline through several manholes and connects to the main sewerage line on the East side and then out to the main municipal line which runs along the street on the outside of the estate, the problem is that our direct sewerage line also connects to the sewerage line on this same system and whenever the pumps operate they cause a blow back of what we can only call methane into and around our home. I have complained on several occasions to the municipality, the developer and the HOA, I have also spoken to my architect, builder and plumber with very little success at all from anyone. It seems that we are stuck in a catch 22 situation where the developer has done the construction and then handed the line over to the municipality and neither of them will accept any responsibility for the problems we are experiencing. Over and above seeking legal advice on the matter, in one last ditch attempt I am trying to get some positive feedback on what I should possibly do before taking the legal route. Hopefully you are able to offer me some advice?

  34. Hi, how deep should PVC piping be buried if it is below a gravel roadway? Thanks

  35. Talitha Botha sê:

    Hi, We want to build a prefab house on our property, do we need plans for this? And what is the regulation regarding the sewage? Can we do the it ourselves?

  36. Hi

    I have a vent pipe that runs from the point where my toilet outlet exits the house and enters the ground. It runs straight up the outside of the wall and through the roof overhang, I don’t see these on newer houses. Can I legally remove this ugly pipe “

  37. dazel bridger sê:

    I have an issue of a building that has been built over a main sewage line in our complex , is this allowed or does it just have to be approved on the plans or building inspector.

  38. Charm Kisten sê:

    Hallo Penny,

    My neighbor is slightly higher than me has not made proper storm water drainage on his property. No gutters and downpipes,etc. He now wants to connect to my drainage system. Is this legal?

  39. Good day, we have a lapa built over a municipal sewer line it seems. We bought the house like that and now wanting to sell and needing updated plans, we wonder if we will be able to have the plans updated without having problems.

    Any advice would be greatly appreciated

  40. Annalie Blignaut sê:

    Hallo Penny
    We live on a plot. I have a vegetable garden in one corner of rhe plot. This is on a slope. Our neighbours above built a domestic quarters and installed a hole for the sewerage..I do not believe that it is a septic tank. They have been pumping out this water onto their grass. They have flooded my vegetable garden previously. I have reported the issue to council. They have send people to investigate. But unfortunetaly the ground is still always wet below were this hole is..according to them they are pumping out and the reason for the ground being wet is becouse of the turf and rain..which is hard to believe becouse the rest of the garden will dry up after rain..I also have chickens on the corner there ..should I ignore? Or is there a way to stop water from entering my garden..there is a cocrete wall between us and I have planted bamboo to help clea the ground.

  41. Raymond C Geldenhuys sê:

    Dryka N.

    Goeie dag,

    I submitted a Garage. The council gives you consent to build onto your boundaries. My friend aslo submitted a Carport to the council.

    I have an existing (RE) Rodding Eye which will be inside my drainage leading to the RE.

    My friend has an existing Manhole at his boundary normally 1.0m away from the boundary

    All both us has the same amendments and gave reasons for alternativs

    Now an amendment has Reasons for alternative : Requirements saying not in order

    No permanent structures over sewer connections point or the rodding eyes or manholes fitted with a double sealed cover/frame in garages and carports at the municipal connections point.

    Please Advise.

    Vriendelike groete

  42. Om mee te begin, as jy die binnehof in 'n kamer omskep het, sou die raad waarskynlik planne vereis het. 'n Geregistreerde loodgieter sal betrokke moet wees wanneer dit by riool en enige ander dreine kom.

  43. Jy moet hokke baie hard rammel. Bel die raad elke dag – of beter nog, gaan soontoe en dring daarop aan dat hulle 'n bou-inspekteur stuur om ondersoek in te stel. As jy die erf kan identifiseer waarop die buurman woon, behoort jy te kan uitvind wie die eiendom besit. Miskien kan 'n plaaslike eiendomsagent jou help.

  44. Hi Penny.Ek het onlangs by my nuwe eiendom ingetrek & ontdek dat my nuwe bure sy rioolpyp aan my pyp op my eiendom gekoppel het dieselfde dag wat ek ingetrek het. Ironies genoeg het hulle op my eiendom gewoon voordat hulle wettig uitgesit is & ongelukkig volgende verhuis deur wat 'n leë erf was. Ek is nie eers seker of hulle hurk nie, maar hy dring daarop aan dat dit sy eiendom is.
    In elk geval toe ek hom konfronteer oor die rioolaansluiting beweer hy 2 eiendomme deel 'n rioolaansluiting wat dan natuurlik na die hoofleiding buite loop.Ek vra hom dan om vir my papiere te wys om sy eise te bevestig of wie vir hom toestemming gegee het om slote op my eiendom te grawe sonder my toestemming.
    Hy het net vir my 'n area-sjabloon van die 2 eiendomme gewys met rooi pyle wat die uitleg van die rioolpype aandui, maar dit dui duidelik nie aan dat dit aan my dreineringspyp gekoppel is nie.
    Ek is nie 'n kenner van loodgieter nie maar dit klink nie reg nie.Wat as daar 'n betonheining in plek was en my dreineringstelsel word verstop .Ek het wel die munisipaliteit ingelig oor hierdie saak & hulle het my ingelig hulle sal 'n bouinspekteur uitstuur maar dis nou al 'n rukkie en ek wag nog vir iemand om my by te staan.

  45. Hi
    Ek het 'n area in my binnehof ommuur wat 'n bestaande skuiling gehad het, wat die beskutte area in 'n klein kamertjie gemaak het. Probleem is dat daar 'n toiletuitlaat is en dit word nou as "onderdak" beskou, dus is 'n deel van die pyp wat van die muur af kom bo beton. Ek sit ’n melamienboks om die pyp met ’n granietdeksel, vir maklike toegang tot die rioolpyp. Dit is blykbaar nie reg nie. Hoe maak ek dit reg?

  46. Jy sal planne benodig wat geteken is deur a bekwame persoon voor jy die motorhuis kan bou. Die kans is goed dat jy oor die lyn sal kan bou solank jy nie mangate of inspeksie-oë toemaak nie. Jy kan nie pype of dreine hervestig nie … dit moet deur 'n gekwalifiseerde, geregistreerde loodgieter (of onder leiding daarvan) gedoen word.

  47. Goeie dag.
    Hulp nodig asb.

    My rioollyn wat van die agterkant van die huis af kom loop skuins oor die erf na die aansluiting voor om by hoofrioollyn in die straat aan te sluit.

    Ek beplan om 'n motorhuis regoor hierdie area te bou. My vraag is nou. Kan jy rioollyn (eienaarskant) net so laat en daaroor bou of moet ek pype hervestig?

    As ek pype moet hervestig, kan ek dit self doen aangesien ek 'n goeie selfdoenmens is?

  48. Hierdie baie basiese inligting is vrylik beskikbaar in die NBR – jou argitek behoort die regulasies na te gaan en nie te verwag dat sy/haar kliënt die antwoorde sal vind nie!
    Neem asseblief kennis dat ons nie die NBR op ons webwerf herhaal nie, maar bloot nuttige riglyne gee. Daar is 'n aantal ander tabelle in SANS 10400-P, Dreinering. Ek stel voor jou argitek koop 'n kopie.

  49. Jou bure het geen rede om jou toe te laat om stormwater na hul eiendom te dreineer nie. Lees asseblief Hierdie artikel ter verduideliking.

  50. Dit behoort nie 'n probleem te wees solank die inspeksie-oog toeganklik is nie.

  51. Vents sal normaalweg vereis word – en die loodgieterinstallasie moes volgens goedgekeurde planne gedoen gewees het. So die eerste ding om te doen is om die planne te verkry en te kyk of loodgieterswerk reg gedoen is, volgens plan.
    Ook iemand by IOPSA dalk kan help.

  52. As jy ons hierdie vraag vra, is jy duidelik nie 'n gekwalifiseerde, geregistreerde loodgieter nie. Dit sal ook beteken dat die installasie onwettig is. Jy kan by een van die VOO-kolleges gaan kyk, 'n loodgieter-handboek wat ek 'n paar jaar gelede vir hulle geskryf het, het al die toetse uiteengesit.

  53. Ons huur 'n gebou met onvoldoende toegang tot toilette. Daar is ongeveer 40+ mense in die gebou. 2 vroulike toilette, 1 urinaal, 1 mans toilet en 1 gestremde toilette. Die verhuurder wil die ontbaalde toilette toemaak as 'n unisex-toilet vir 'n ander huurder. Ek dink nie dit is korrek of wettig nie. 'n Paar raad sal waardeer word.

  54. Hi

    Ek het loodgieter installasie op 'n blok woonstelle gedoen, Nou is alles geïnstalleer en hulle wil hê ek moet 'n toets doen. Watter toets kan ek gebruik en hoe gaan ek te werk om dit te doen?

  55. Haai daar!

    Ek het 'n vraag oor die loodgietersopenings wat op 'n eiendom geïnstalleer moet word. Ek bly in 'n kompleks, en daar is 'n aaklige reuk en geraas wat uit ons stortafvoer kom wanneer die bure stort. ’n Loodgieter wat gereeld ons kompleks bedien, het gesê die rede is dat die kompleks geen vents het nie. Hy sê hy het dit al 'n paar keer met die regspersoon gebring, maar hulle ignoreer hom.
    Is daar 'n wetlike vereiste (wat is dit?) om vents te laat installeer en kan ek my regspersoon dwing om iets daaraan te doen?

    Baie dankie!

  56. Volgens my verstaan is die minimum afstand van septiese tenk vanaf huis 6m!

  57. Hallo, ek wil die grasvlek wat nie son kry om my swembad verwyder nie en 'n dun betonblad daarom lê en dit dan alles teël ... daar is 'n gedeelte rioollyn 'n meter voor die grensmuur ... hierdie gedeelte van rioollyn (verbind die twee hooflyne wat van weerskante van my huis af loop), en sal onder die rand van die blad wees (die inspeksie-oog sal bo-op die rand van die blad uitsteek) ...
    Aangesien die ander hooflyne onder plaveisel is, kan ek die betonblad oor die rioollyn lê?
    Kan ek dan ook voortgaan met die bou van 'n lae 40cm hoë planter/waterfunksie met sitplek oor 'n gedeelte van hierdie rand van die blad?

  58. Hi

    Ek het sopas 'n plot en plan huis laat bou en het baie opgemerk dat daar in sekere areas rondom die huis gepoel word. Is dit redelik om van die bouer te verwag om stappe te doen om die dreinering op sy eie koste te verbeter. Dit was sy plot en argitek. Die grond is "kleiagtig" en beide die bouer en argitek het verskeie kere in die omgewing gebou.

  59. Hi,
    Ek het 'n bestaande gebou en ek het nie 'n stormwater dreinering voor my huis nie. My huis is onder padvlak en ek maak staat op my bure wat goeie mense was, hulle het my die afgelope tien jaar toegelaat om 'n gat deur die symuur in hul erf te boor. My bure se semi-losstaande huis is nou verkoop en ek is bevrees dat die nuwe bure ons nie sal toelaat om hul erf as ons stormwater drein te gebruik nie.
    Adviseer asseblief…

  60. Goeie dag, ons is besig om die woonreëlings vir ons plaaswerkers op te dateer. My argitek is nie seker oor die presiese aantal toilette wat nodig is vir die werkers en of die bogenoemde tabel van toepassing is nie aangesien dit informeel is en met slegs 'n paar permanente werkers en seisoenale tydelike werkers.

  61. Kontak die SABS, hulle sal jou vertel watter SANS inligting het oor Polycop pype.

  62. Chris Naidoo sê:

    Hallo almal
    Ek stel belang om die regulasies rondom die gebruik van en verbod op Polycop Piping in woonhuise te ken en sal dit baie waardeer as iemand my spesifiek na 'n SANS STD kan verwys.

  63. Hi ek is besig met 'n kantoortjie op 'n plaas. In die aanduiding van die septiese tenk 3 meter weg van die gebou. Is dit voldoende genoeg of kan ek dit nader skuif, miskien 1,5 meter van die gebou af? U hulp sal beslis waardeer word.

  64. Dit klink vir my na 'n cess pit Yvonne - en nee dit is nie wettig nie. Ons het dieselfde gehad toe ons 'n huis naby Malmesbury gehuur het. Jy kan lees oor ons loodgieter-sages hier. Die afvoerput (buite die kombuis) was vir riool van 'n gastetoilet. Dit was bedek met 'n stuk laag - wat verrot het - en het ineengestort toe ek daarop staan. Gelukkig het ek nie binne geval nie. Die eienaar van die plaas het ook 'n verandering aan 'n buitegebou gedoen en het nie 'n septiese tenk of enige ander vorm van tenk vir die riool gehad nie. Ek stel voor dat jy die plaaslike owerheid in kennis stel … vra vir 'n gesondheidsinspeksie om 'n ondersoek te doen.

  65. Yvonne Grobler sê:

    Hallo, ek huur op 'n plaas. Ek wil graag weet hoe ver weg van jou woning is jou rioolafvoer veronderstel om te wees. Die rioolafvoer by ons woonstel is direk langs my badkamer en slaapkamermure. Dit is basies net 'n gat in die grond gevul met klippe en bedek met 'n staalplaat. Is dit wettig?

  66. Mike ek stel voor jy praat met 'n gekwalifiseerde geregistreerde loodgieter. Alternatiewelik kontak die SABS direk om uit te vind wat die spesifikasies is.

  67. Sharon jy behoort saam met 'n gekwalifiseerde loodgieter te werk wat geregistreer is. As dit 'n probleem is rakende 'n reeds geboude lyn, kontak dan die loodgieter-instituut van SA.

  68. Jab raadpleeg asseblief 'n geregistreerde loodgieter vir hierdie inligting – of jou plaaslike owerheid.

  69. Willy, die Nasionale Bouregulasies op hul eie vertel ons nie veel oor hoe om te bou of hoe om loodgieterswerk te installeer nie. SANS 10252-1 van 2004 handel oor watertoevoerinstallasies vir geboue, en SANS 10252-2 wat handel oor dreineringsinstallasies vir geboue.
    Die regulasies is veral streng oor die beskerming van alle soorte afvoerpype wat onder geboue gelê word. Pype wat van 'n stewige materiaal gemaak is, moet in beton omhul word wat minstens so breed soos die pyp is. Buigsame pyp moet beskerm word deur 'n betonblad wat oor die pyp gelê word. Ek dink die spesifikasies is in SANS 10252-2. Dit sal onder die vlak van die vloerblad wees.

  70. Alle loodgieterswerk moet deur 'n gekwalifiseerde loodgieter gedoen word wat ook geregistreer is. Maar dit is nie net die NBR wat belangrik is nie. Daar is baie ander SANS wat verband hou met loodgieterswerk. Miskien moet jy die Loodgieter Instituut van SA en vra hulle raad.

  71. Hi ouens
    My Verhuurder besit 'n kroeg bo my winkel en ons het die afgelope jaar baie lekkasies gehad van sy loodgietersdrup en lek deur ons plafon wat soms die produk in ons winkel verwoes. Ek het 'n paar keer huur teruggehou totdat dit reggemaak is, maar elke paar weke is daar 'n nuwe lekkasie en 'n nuwe gat wat hy in my plafon moet sny om die probleem te probeer vind.

    Is daar ingevolge die Wet op Nasionale Bouregulasies 'n owerheid wat ek kan kry om te kom kyk of hy Loodgieter-nakoming het?

  72. Hallo, is daar enige regulasie wat bepaal dat ALLE rioolpype in beton omhul moet word, nie verwysend na pypwerk onder betonvloer nie?

  73. watter soort pyp vanaf die munisipale hoofleiding (per meter) na die huis gebruik moet word. is dit 22mm koper?

  74. Goeie dag

    My buurman het 'n staanplek bo-op ondergrondse pype gebou, dan kom die oorlas uit my huis se drein en hy is nie bereid om dit reg te maak nie. waar kan ek dit rapporteer ek is in Kaapstad

  75. As jy hierdie soort werk doen, neem ek aan jy is 'n geregistreerde loodgieter – in welke geval jy afskrifte van al die relevante SANS moet hê. Ek is nie 'n loodgieter nie en sal baie papierwerk moet lees om hierdie inligting te probeer vind en interpreteer.

  76. Goeie dag
    Ek is op 'n projek wat aan SANS voldoen.
    Ons het 'n ablusieblok Man/Droue gedoen drie toilette 2 wasbakke en 1 urinaal.
    Alle dreine sluit aan by 110mm pvc pyp. Ek het twee blaaspype geïnstalleer, een vir elke kamer.
    Ek het die nuwe tweerigting-asemdop op hulle geïnstalleer met 'n pyp van 500 m lank en 50 mm deursnee op albei
    Is dit in regulasies?
    Kan jy my lei na die regte verwysings in die SANS-nakoming sodat ek dit aan my kliënt kan stuur vir duidelikheid

  77. Hier is die hoogtes uit die regulasies:
    Foundation heights

  78. Ja dit is hoe die uitvloeisel van die huis weggeneem word, alle grys water en riool pype is gekoppel dan gaan na die raad hoofleiding.

  79. Is dit wettig om 'n kombuis se afvoerpyp aan die rioolafvoerpyp te koppel?

  80. Is daar 'n spesifikasie wat 'n trap tussen die vloerhoogte en eksterne plaveisel vereis? Die hoogteverskil tussen die binnevloer (kombuis) en die eksterne plaveisel is ongeveer ,<20mm en die ontwikkelaar sê dat dit in orde is. Gee asseblief dringend advies

  81. Koperpyp bly die beste vir die werk en dit lyk soveel meer professioneel om ... net 'n goeie loodgieter te kry om die soldeerwerk behoorlik te doen ...

  82. Ja jy kan van koper tot poli pyp uitbrei maak net seker dat die poli pyp SABS goedgekeur is en as daar te veel klippe en klip is waar die poli pyp lê……begrawe die poli pyp in mooi gebou, pleister of riviersand om te beskerm pyp …

  83. Jy moet jou rioolpyp min 250mm rondom die pyp boks wat beteken 360 grade...volgens bouregulasies.

  84. Jy kan toestemming van die raad hiervoor kry, maar jy sal die pyp in beton moet omhul en dit behoort nie enige draaie of inspeksie-oë langs die pad te hê nie. Die “bevoegde persoon” wat jou planne vir goedkeuring doen, behoort dit te weet en sal tekeninge vir die raad doen.

  85. Solank daar geen inspeksiebedekkings/oë of enige buigings is nie, kan jy daaroor bou solank jy die pype in beton omhul.

  86. Yup, jy is reg so goed gegalvaniseerde is uit.

  87. Net nog 'n regstelling. Geen gegalvaniseerde pype word meer toegelaat nie, nie op die watertoevoer nie en ook nie op die TP-afvoer van 'n warmwatersilinder nie.

  88. Coen dankie vir die kommentaar, ons waardeer dit 🙂

  89. Mike jy is heeltemal korrek dat "polycop" nie 'n goeie idee is nie aangesien dit nog nooit vir warm water goedgekeur is nie. Die nuwe PPR-pype wat vir warm en koue water goedgekeur is, is die pad om te gaan. Dankie dat jy dit raakgesien het Mike.

  90. Hi. 'n Aantal dinge kan gedoen word. Die eerste probleem wat ek sien is 'n watertafel wat staan - wat beteken dat die erf op hoër vlak sy tuin natmaak en die water sypel deur na die onderste erf. Die enigste manier om dit weg te neem is deur ondergrondse drein. Verkieslik voordat die water by die keermuur kom, maar kan ook op die onderste erf gedoen word. Wees versigtig om nie uit te grawe voordat die fondamentontwerp van die keermuur geassesseer word nie. Raadpleeg 'n siviele ingenieur om jou ondergrondse drein te ontwerp en om te verseker dat die keermuur steeds doen wat hy veronderstel is om te doen - om die aarde terug te hou

  91. Wat is die wette rakende bou oor 'n rioolpyp? Ek wil graag 'n vertrek uitbrei maar die pype is baie naby aan die mure

  92. Haai daar. Kan jy 'n rioolpyp hê wat aansluit by 'n septiese tenk, onder die blad van 'n nuwe motorhuis? Ons wil 'n motorhuis bou oor die plek waar daar 'n bestaande pyp is wat na die septiese tenk loop.

  93. Watter pyp moet binne die huis wees vanaf die toilet en watter pyp buite? Ek weet daar is standaarde oor die uv effekte op die pyp?

  94. sharon walker sê:

    Hallo, ek hoop jy kan my help. Ek probeer uitvind wat die minimum/maksimum afstand tussen twee mangatdeksels (vir riool) op 'n residensiële enkelgebou-woning toegelaat word.

  95. Baddens moet strikke hê … Ek stel voor dat jy 'n geregistreerde loodgieter vra om te kyk na wat jy het en dan die gepaste stappe te neem. Loodgieterstandaarde is uiters hoog en sluit 'n aantal standaarde in bykomend tot die Nasionale Bouregulasies SANS 10400-afdelings wat verband hou met loodgieterswerk en dreinering. Jy kan ook kontak IOPSA – die Institute of Plumbing in SA en vra hulle vir hul raad.

  96. sipalo@bld sê:

    Ek het onlangs 'n eiendom in Pretoria-Wes gebring en die bad het nie 'n toegangspunt vir die lokval nie. Wat sê die bouregulasie oor die voorsiening van die toegangspunt op die bad

  97. Die eiendomseienaar van die erf waar die water vandaan kom, moet voldoende dreinering hê. 'n Gekwalifiseerde loodgieter sal kan bepaal wat gedoen moet word.

  98. Die stand agter my is baie hoër as my eie. Water hou aan om onder die grensmuur deur te kom. wie verantwoordelik is om voorsiening te maak vir die oortollige water. Watter metodes kan gebruik word om die water te dreineer.

  99. Neil om "Polycop" pyp op warm water te gebruik is 'n slegte idee. Die pyp is nie gemaak om warm water te vat nie. In my jare as gekwalifiseerde loodgieter moes ek al meer gereeld Polycop-pyp op warmwaterstelsels vervang as gevolg van mislukking. sover ek verstaan het Polycop pyp nie SABS om warm water te dra nie, jy sal self SABS standaarde daaroor moet nagaan om seker te maak. Alle warmwaterstelsels benodig min. 1m metaalpyp (koper of gegalvaniseerd) aan die inlaatkant en uitlaatkant van jou warmwatersilinder.

  100. Toyer moet jy 'n gekwalifiseerde, geregistreerde loodgieter gebruik wat presies sal weet wat ingevolge die verskillende SANS toegelaat word. Daar is talle loodgieterregulasies wat buite die Nasionale Bouregulasies val.
    Wat stortkampe betref, is daar nie een standaardgrootte nie. Hier is 'n skakel na storthokke verskaf deur net een Suid-Afrikaanse maatskappy. Jy sal sien dat daar 'n magdom opsies is. Kies die omhulsel wat jy wil hê voordat jy bou. Jy kan natuurlik ook 'n stort hê wat nie 'n soliede omhulsel het nie – dit is óf oop óf het stortgordyne.

  101. Hallo, kan 'n loodgieter na die oorspronklike koper koue water toevoerpyp van my huis met polycop pyp verleng om 'n nuwe toevoerlyn te skep. Hou in gedagte dat dit onder die betonvloer van die huis sal loop.
    en is daar 'n standaardgrootte vir 'n stortkas?

  102. Neil jy kan Polycop pyp gebruik. Dit is 'n gewilde tipe polipropileen (wat 'n tipe plastiek) pyp is en dit kan gebruik word vir drukpype wat warm water kan dra, en vir pype wat koue water voorsien.

  103. Wat is die standaard vir loodgieterpype wat aan die buitekant van 'n gebou gebruik word wat van 'n geiser na 'n wateraansluiting lei? Kan plastiekpype gebruik word of moet dit koperpype wees?

  104. Ek ken eerlikwaar nie vir Neel nie, alhoewel ek dink hulle gebruik hulle meer en meer. U moet met 'n geregistreerde loodgieter of die plaaslike owerheid konsulteer.

  105. HALLO

  106. Yolande die NBR het nie spesifikasies wat met hierdie tenks verband hou nie. Jy moet die plaaslike owerheid kontak en uitvind wat hul vereistes is ten opsigte van die ligging hiervan.

  107. Hallo, ek het 'n buurman van wie 'n groot jojo-tenk, waarvan hoër as die grensmuur, waarvan 'n ses voet muur is, reg teen die muur geplaas het sonder enige toestemming. Wat moet die afstand van 'n jojo-tenk vanaf 'n bure se grensmuur wees?

  108. Uit jou e-pos Charlie lyk dit of jy in die loodgieter besigheid is. Indien wel, moet jy 'n gekwalifiseerde en geregistreerde loodgieter wees - wat ek nie is nie. Jy behoort dan ook te weet na watter SANS om te kyk. Miskien kan jy IOPSA bel en hulle vra.

  109. Calvin jy sal 'n geregistreerde, gekwalifiseerde loodgieter hiervoor moet raadpleeg.

  110. Charlie Roestroff sê:

    Ek wil weet hoeveel uitlaatkleppe en waar dit op 'n rioollyn benodig word?
    Help my asseblief.

  111. Calvin Naidoo sê:

    Die verskuiwing van 'n stormdrein

    Goeie dag,
    Ek het onlangs my nuwe huis gebou, net om my ry in lyn te hê met 'n stormdrein.
    Kan jy asseblief vir my raad gee oor hoe ek hierdie stormdrein kan laat skuif sodat dit nie meer my rypad belemmer nie

  112. Jeannene dit klink alles totaal onwettig. Bel jou plaaslike owerheid en vra hulle om 'n gebou en/of gesondheidsinspekteur te stuur om ondersoek in te stel.

  113. Ek huur tans 'n eiendom met 'n woonstel aan die agterkant van die huis. Die en suite-badkamer en die hoofbadkamervensters is afgesper aangesien dit na die woonstel kyk. Die dreine van albei badkamers (toilet en baddens) loop in die woonstel in. Hulle is glad nie bedek of verseël nie. Is dit wettig?

  114. Skhumbuzo, daar is verskeie kwessies om in ag te neem, insluitend die tipe en grootte van die werkplek. Oor die algemeen sal dit tot 30 mense wees soos jy uit Tabel 6 op hierdie bladsy kan sien.

  115. Onderwerp:

    Kan jy my asseblief raad gee oor hoeveel werknemers een toilet in enige werksomgewing moet gebruik

  116. Danique dit word slegs toegelaat as daar 'n spesifieke rede is en die raad gee toestemming. Oor die algemeen moet afvalwaterstelsels volgens die betrokke SANS ontwerp word met water wat in 'n sloot afloop wat op sy beurt in 'n ondergrondse drein afloop. Gedetailleerde planne word deur die raad vereis wanneer die bouplanne ingedien word.

  117. Is dit moontlik en wettig om wateruitlaatpype (normale WHB-waterpype) in 'n bestaande stormwaterafvoer te laat loop?


  118. Hallo Sebastian, ek kan nie die Kaapse verordening op die oomblik opspoor nie, maar die Gauteng-verordening behoort 'n goeie aanduiding te wees van die meeste verordeninge in SA.


    2. Waar dit na die mening van die Raad onprakties is vir stormwater om
    gedreineer word van hoërliggende erwe direk na 'n pad, die eienaar van die
    laerliggende erf sal verplig wees om die deurgang te aanvaar en/of toe te laat
    die erf van sodanige stormwater: Met dien verstande dat die eienaars van enige hoërliggende
    erwe, die stormwater waaruit oor enige laerliggende erf afgevoer word,
    sal aanspreeklik wees om 'n proporsionele deel van die koste van enige pyplyn te betaal of
    drein wat die eienaar van sodanige laerliggende erf nodig mag vind om te lê of
    bou met die doel om die water wat aldus afgevoer word oor te lei
    die erf.
    d. Die eienaar van die erf moet die nodige reëlings tref om die
    tevredenheid van die Raad om te verseker dat afvoerpype water aandra
    weg van die fondamente van geboue;
    e. Water sal nie toegelaat word om op die erf te versamel nie en die erf sal
    gedreineer word tot die bevrediging van die Raad.”

    As jy steeds onseker is, kontak die plaaslike raad se beplanningsafdeling.

  119. Dankie Leslie, notas soos hierdie word opreg waardeer 😀

  120. Leslie Marthinussen sê:

    Net 'n nota om dankie te sê vir jou webwerf. Om net deur die besprekings te blaai, het my gehelp.


  121. Hallo, kan jy my vertel van die vereiste vir waterdreinering van een buurman na 'n ander. Ek woon in 'n doodloopstraat in die Suidelike Voorstede van Kaapstad. Ek het 'n aantal bure weerskante van my sowel as aan die ander kant van my. Hulle eiendomme sou effens bo my wees. Die buurman aan my regterkant het gedurig probleme met reënwater wat deur sy motorhuis loop en het my gevra om 'n geheel in sy muur oop te maak wat die water van sy eiendom deur my eiendom sal laat loop. Wat sê die wet hieroor? Is ek verplig om dit te doen?

  122. Ons is op geen manier gekoppel aan enige plaaslike owerhede of beheerliggame nie, so kan jou nie help nie Le Roux.

  123. Le Roux Visser sê:



    Ek het iemand nodig om my te kontak.
    Ons is verskaffers van Badkamerprodukte en kyk na nuwe produkte
    vir volgende jaar.

    Ek is deur 'n Kleinhandelaar ingelig dat die Bou-inspekteurs aanvaar
    JASWIC-goedgekeurde produkte ook.

    Kan iemand dit asseblief vir my bevestig.

    Le Roux

  124. Ron, rakende die buitengewone swaar reën verlede naweek in die Kaap, het selfs eiendomme wat 100% voldoen aan stormwaterstortingstelsels oorstromings ervaar. Ek twyfel dus baie of jy enige sukses sal hê om die ontwikkelaar te kry om jou situasie te “regstel”. My raad aan jou is om te wag totdat die grondwater verdwyn het, en dan 'n onafhanklike loodgieter professionele persoon in te roep en vir 'n beoordeling van die situasie te vra. Almal stormwater wegdoening stelsels moet voldoen aan Deel R van SANS 10400, insluitend die manier waarop hulle by stormwaterriole of straatoppervlakdreineringstelsels aansluit. Hierdie afdeling van die nuwe regulasies is egter eers op 31/8/2012 gepubliseer, wat jou ontwikkelaar 'n "uit" kan gee.

  125. Hi,
    Ek het in 2010 'n erf by 'n Ontwikkelaar in 'n Ommuurde Landgoed gekoop. Die Ontwikkelaar het toe vir my 'n huis op die erf gebou wat in Maart 2011 voltooi is en ek het in Desember 2011 ingetrek. Ons het baie min reën in die Overberg gehad tot Julie vanjaar toe ek vind dat 'n groot deel van die erf wat deur my Grensmure begrens word, oorstroom is. Toe ek met die ontwikkelaar gepraat het, het hy gesê dit was weens die swaar reën wat die grond versadig het en hy kon nie help nie. Die afgelope naweek het ons baie swaar reën in die Wes-Kaap gehad en weereens was dieselfde area van my eiendom oorstroom tot 'n mate van +/- 180mm water was vasgevang aan my staanplek se kant van die muur. Uiteraard het die ontwikkelaar geen voorsiening gemaak vir stormwaterdreinering/-wegdoening nie. In terme van die nasionale bouregulasies sou ek gedink het dat 'n ontwikkelaar "voldoende" voorsiening moet maak vir die wegdoen van stormwater. Sou jy dink dat die Ontwikkelaar "Verantwoordelik" is om my situasie reg te stel. Dankie Ron Klass

  126. Ja Riaan jy kan in "moeilikheid" beland. Miskien moet jy die planne wat jy het na jou munisipale kantore neem en met hulle gaan kyk voordat jy begin bou.

  127. Hi,

    Ek beplan om 'n huis te koop, maar op die bouplanne wat ek gekry het, is 'n deel van die gebou oor die rioollyn gebou (Sowat 5 meter is bedek). Op die planne staan daar dat die pyp in beton omhul is. Ek sien geen stempel van die stadsraad dat die plan goedgekeur is nie.
    Kan ek moeilikheid kry as ek op die eiendom wil bou en die nuwe planne moet goedkeur?


  128. Andre dit klink baie dodgy. Ek stel voor jy kry 'n gekwalifiseerde loodgieter wat by jou plaaslike owerheid geregistreer is om te gaan kyk. Alternatiewelik vra die plaaslike owerheid om 'n gesondheidsinspekteur uit te stuur om na te gaan. Die Nasionale Bouregulasies met betrekking tot dreine is BAIE streng.

  129. Andre Landsberg sê:

    Ek het oop dreine in my huis. die eienaar het die huis uitgebrei maar het nie die dreine, toilet, wasbak, stort en bad geskuif nie. Dit is nie eers bedek nie. Is dit a: 'n gesondheidsgevaar en b: nie in bouregulasies nie

  130. Debbie, jou "per 20" is NIE korrek NIE.
    Ek neem dan aan dat die gebou gekategoriseer sal word óf D1 Hoërisiko industrieel: Bewoning waar 'n industriële proses uitgevoer word en waar óf die materiaal wat hanteer word óf die proses uitgevoer is geneig is om, in geval van brand, ontbranding met uiterste snelheid te veroorsaak of aanleiding gee tot giftige dampe, of ontploffings veroorsaak. OF
    D2 Matige risiko industrieel: Bewoning waar 'n industriële proses uitgevoer word en waar óf die materiaal wat hanteer word óf die proses wat uitgevoer word, in die geval van brand geneig is om verbranding met matige snelheid te veroorsaak, maar waarskynlik nie aanleiding sal gee tot giftige dampe nie, of ontploffings veroorsaak.
    …maar hulle het albei dieselfde vereistes (soos Laerisiko industriële D3).
    Storte word nie gespesifiseer nie. Vir meer as 60 maar minder as 90 mans het jy 3 toilette, 5 urinale en 4 wasbakke nodig. Vir minder as 15 vroue het jy 2 toilette en een wasbak nodig – maar ek dink as daar net een vrou is, kan jy met een toilet wegkom.
    Ek kan net storte sien wat vir sportdeelnemers gespesifiseer is. Vir 60-80 word 5 storte benodig.
    Maar die regulasies sê wel “In enige besetting waar personeel blootgestel word aan hoërisiko-stowwe, vuilheid, vuilheid, stof, roet, olie, ghries of enige soortgelyke stof, waaraan blootstelling sodanig is dat storte nodig is, ten minste 1 stort per 15 persone moet afsonderlik vir elke geslag voorsien word en sulke storte moet in 'n kleedkamer geleë wees, of direkte toegang tot 'n kleedkamer hê.” Ek neem aan jy sal 'n stort vir die vrou nodig hê.

  131. Debbie Lipman sê:

    Dankie vir jou reaksie Penny. Ons is 'n gietery gebaseer in Phoenix Industrial Park. Ons het 75 werknemers wat in die gietery self werk, waarvan 1 vroulik is (hierdie getal sluit ons 15 kantoor-/adminpersoneel uit wat afsonderlike fasiliteite het). Ons is op soek om ons huidige kleedkamers op te knap en wil net duidelik maak dat ons bo boord is wat die vereistes betref. Ek het gelees dat 1 toilet en stort per 20 personeellede, nie seker of dit korrek is nie...?

  132. Debbie, Volgens Deel P van SANS 10400, "Die aantal sanitêre toebehore wat in 'n gebou voorsien moet word, sal gebaseer word op die populasie waarvoor sodanige gebou ontwerp is, en sodanige populasie sal in terme van Regulasie A21 bereken word" - So tot jou vraag kan beantwoord Ek moet weet watter tipe gebou dit is. Dit hang ook af van die verhouding van mans tot vroue – “as die aantal persone van elke geslag nie bepaal kan word nie, sal aanvaar word dat hulle in gelyke verhoudings is”.
    As die gebou as 'n kantoor ontwerp is [G1 – Okkupasie bestaande uit kantore, banke, spreekkamers en ander soortgelyke gebruik.] sal jy slegs toilette en wasbakke (nie storte nie) benodig … As almal manlik sal jy 3 toilette, 5 urinale en 4 benodig wasbakke; as almal vroulik sal jy 7 toilette en 4 wasbakke benodig. Sommige bewoners benodig storte.

  133. Debbie Lipman sê:

    Kan u asseblief vir my sê hoeveel toilette en storte benodig word vir 75 werknemers.

  134. Dale moet jy met 'n gekwalifiseerde, geregistreerde loodgieter praat. Ons is nie gekwalifiseer om advies te gee oor loodgieter installasies nie. Jy moet in elk geval 'n loodgieter gebruik om die werk vir jou te doen.

  135. Hi ek moet die huidige dreineringspyp (40mm vir wasbak) skuif en dit herlei. dit sal 3 90deg draaie in moet hê en kan net 'n totaal van 500mm oor ongeveer 19m val, is dit OK

    Ek sien daarna uit om van jou te hoor.

    Vriendelike groete

    Dale Hellmann

  136. Mohammd, Jy kan oor 'n pyp bou wat vir riool gelê is, mits dit reg gedoen word. bv. Jy sal dit dalk in beton moet omhul en addisionele inspeksie-oë moet verskaf. Jy sal goedkeuring nodig hê. As dit die Raad se rioollyn is, sal jy ook goedkeuring nodig hê. So stap nommer een: kontak jou plaaslike owerheid gesondheidsinspekteur vir advies.

  137. Hi

    Ons wil 'n ekstra kamer bou, maar voordat ons planne teken en goedgekeur word,
    Ek moet weet of dit moontlik is om oor die rioollyn wat agter die huis loop te bou, die lyn is in 'n ongemaklike posisie en ek kan geen ander manier sien om uit te brei nie


  138. Rowan – nee dit is nie wettig nie. Loodgietervereistes is baie streng, en tensy jy in die plaaslike owerheid is wat deur die Stad Kaapstad beheer word, word die buurman se toestemming vereis om teen 'n grensmuur op te bou. Waar in die land jy ook al is, planne word vereis vir bou, tensy dit is geringe bouwerk – en 'n toilet sal NIE so geklassifiseer word nie.

  139. Rowan Kyzer sê:

    Is dit toegelaat dat die buurman 'n shack met toilet reg mag bou
    teen die grensmuur?

  140. Die gewysigde Wet op Nasionale Bouregulasies en Boustandaarde (die wetgewing) bepaal vanaf 2011, “XA2 Minstens 50% (volume fraksie) van die jaarlikse gemiddelde warmwaterverhittingsvereiste moet voorsien word op ander maniere as elektriese weerstandsverhitting, insluitend maar nie beperk nie tot sonverhitting, hittepompe, hitteherwinning van ander stelsels of prosesse en hernubare brandbare brandstof.”
    Ook het SANS 151 vir Stoorwaterverwarmers in 2012 verander, en geisers moet nou volgens doeltreffendheid gemerk word.
    In terme van die heraanpassing van geboue, as planne by die raad ingedien word, kan hulle jou aansê om energiedoeltreffende toerusting te installeer. Dit hang nie van Eskom af nie. As jy nie verplig was om planne in te dien nie (alhoewel as dit 'n verlenging is wat jy moes gewees het), dan word die hele saak irrelevant.

  141. Goeie dag

    Ek voeg 'n volledige badkamer sowel as 'n gastebadkamer (toilet en wasbak) by my huis. Daar word vir my gesê volgens die nuwe groen wette moet ek 'n sonkrag geyser / hittepomp insit. Maar nadat hulle Eskom gebel het, het hulle vir my gesê dat met veranderings of uitbreidings, hulle nie mense dwing om 'n sonkrag-geiser te installeer nie, tensy dit 'n nuwe huis is wat jy bou?

    Adviseer asseblief

  142. Besetting/gebou klassifikasie word gedek in SANS 10400, Deel A: Algemene Beginsels en Vereistes. Dit spesifiseer nie kantore as sodanig nie, maar ek neem aan jou blok sal in kategorie B3 pas: “Lae risiko kommersiële diens
    Besetting waar ’n nie-industriële proses uitgevoer word en waar nie die materiaal wat gehanteer word of die proses wat uitgevoer word, in die hoë of matige risikokategorie val nie.” Vloerspasie is slegs relevant vir hoeveel mense in so 'n ruimte mag werk, nl. "1 persoon per 15 m2".
    Die voorsiening van sanitêre toebehore word in Deel P: Dreinering gedek en is gebaseer op die bevolking waarvoor die gebou ontwerp is.
    Waar “afsonderlike sanitêre fasiliteite vir elke geslag voorsien word, sal die aantal sanitêre toebehore wat daarvoor geïnstalleer is, gebaseer wees op die bevolking van daardie spesifieke geslag waarvoor sodanige fasiliteite bedoel is en, indien die aantal persone van elke geslag nie bepaal kan word nie, dit sal aanvaar word dat hulle in gelyke verhoudings is”.
    "Waar toebehore in afsonderlike groepe geleë moet wees, sal die aantal toebehore in enige groep gebaseer word op die berekening van daardie gedeelte van die totale bevolking waarvoor die groep bedoel is."
    As daar minder as 15 mense in die kantoorruimte werk, moet jy ten minste een toiletpan, een urinaal en een wasbak hê as hulle almal mans is; en twee toilette en 'n wasbak as hulle almal vrouens is. Die toiletgeriewe wat benodig word, neem toe na gelang van die aantal mense wat die gebou “bevolk”. Tegnies kan jy meer as honderd mense in daardie ruimte hê, in welke geval jy drie toilette, ses urinale en vyf wasbakke sal benodig as hulle almal mans was; en nege toilette en vyf wasbakke as hulle almal vroue was. En daar is syfers tussenin vir minder as 30, 60 en 90 mense. Jy sal verhoudings uit hierdie syfers moet uitwerk.
    As lede van die publiek toegang tot die toiletgeriewe het, het jy nie meer nodig nie – maar as hulle nie toegang daartoe kan kry nie, sal jy 'n bykomende toilet en wasbak vir besoekers nodig hê.

  143. Goeie more
    Ek bestuur 'n kantoorblok en wil graag die verhouding van aantal toilethokkies per persoon weet – vloerspasie is 2667m2

  144. Verstaan ek dit? Het jy 'n geut wat oor 'n gebou loop wat twee motorhuise vorm – joune en jou bure, en hulle keer dat water deur die geut vloei? Indien dit die geval is NEE WORD HULLE NIE toegelaat om dit te doen nie.

  145. Goeie dag,

    Ons het 'n gemeenskaplike gebou motorhuis met die bure. Ons het altyd dieselfde geute gehad en daar was geen blok tussen die geute tussen die motorhuise nie. Nee die bure het hul geute verander, maar hulle het 'n blok tussen die geute tussen die twee motorhuise gesit. My vraag is kan hulle dit doen?


  146. Die reëls en regulasies soos dit van toepassing is op loodgieterswerk is uiters streng. Ek het wel SANS waarna ek kan kyk (begin met die NBR Deel P: Dreinering), en sal so gou moontlik na jou terugkom. Miskien sal ek 'n blogpos skryf en van die tekeninge insluit om te wys hoe die geute ens gedoen moet word. Ek kan jou egter een ding sê, as die water in die gebou dreineer is die dreinering nie korrek gedoen nie en is dus onwettig!

  147. Mike Bondi sê:

    Ek woon in 'n deeltitelkompleks en ons het 'n probleem met die dreinering van reënwater van die dakke en in die geute af om via die aflooppype weggedreineer te word (wanneer dit nie deur blare en/of voëlmis geblokkeer word nie). Die probleem wat ek sien is dat die geut direk op die buitemuur geplaas is en nie van die dak weg van die muur af hang nie. Die agterste regoppunt (die punt onder die rand van die laaste teël) van die geutgoot is laer as die voorste punt wat na die eiendom kyk. Wanneer 'n swaar reënbui voorkom en daar 'n verstopping in die sy-afvoerpype is, het die water geen ander opsie as om oor die agterkant onder die teël te loop en dan in die huis en op die plafonne binne te loop nie. Dit blyk dat die geute verkeerd om geïnstalleer is.

    Ek wil graag weet of daar 'n amptelike boustandaard beskikbaar is wat ek vir die trustees kan wys, wat hul hakke sleep en huiwer om dit te herstel en verskonings vind hoekom om dit nie te herstel nie.

    Net hierdie laaste Desember het ek ernstige verliese in my persoonlike besittings gely as gevolg van waterskade wat vermy kon word as die geutkwessie baie jare gelede uitgesorteer was. Hierdie debat in die kompleks duur nou al jare lank sonder remedie.

    Enige hulp sal opreg waardeer word.

  148. Jy het wel 'n verantwoordelikheid om die water weg van die gebou af te dreineer – en nie op iemand anders se eiendom nie. My eerste gedagte is dat die grawe van 'n wegbreek op die gemeenskaplike grond dalk sal help om die probleem te verlig. Ek het geen idee watter tipe grond jy het nie, maar as dit byvoorbeeld klei is, dan sal dit nie maklik dreineer nie. Alternatiewelik sal jy dalk 'n drein moet bou wat die water na 'n munisipale stormwaterdrein sal kanaliseer.
    As jy glo dat jou buurman 'n probleem gehad het voor die bou van jou motorhuis, moet jy vasstel waar DAARDIE water vandaan kom.

  149. Jackie Semper sê:

    Ons het sopas 'n motorhuis aan die kant van die huis gebou (alle permitte en toestemming is deur die Munisipaliteit en die Regspersoon verleen) Die eenheid is 'n klusterhuis. Ons het 'n afpyp aan die kant van die motorhuis ingesit om die oortollige afval weg te dreineer. Die water gaan op gemeenskaplike eiendom.wat 'n panhandvatsel is vir twee ander eenhede. Hulle kla dat ons hul eiendom oorstroom, wat nooit gebeur het voordat die motorhuise gebou is nie. (Ek weet vir 'n feit dat hulle 'n probleem gehad het) Kan u asseblief adviseer wat ons kan doen om hierdie probleem vir alle betrokkenes te verlig.

  150. Hester dat dit heeltemal onwettig is. Ek stel voor dat u die gesondheidsinspekteur van die Parys-munisipaliteit kontak en die inrigting onmiddellik aanmeld. Jy sal waarskynlik vind dat die bouwerk wat hulle onderneem het ook onwettig is. Verder is daar wette wat geboue reguleer wat vir besoekers voorsiening maak, sowel as plaaslike owerhede se verordeninge wat vereis dat lodges ens 'n permit moet hê om te bedryf. Jy kan ook een van die plaaslike koerante in Parys bel en hulle van jou ervaring vertel.

  151. Hester Basson sê:

    Ek en my man is na Parys in die Vrystaat vir 'n wegbreeknaweek, wat bedoel was om 'n genotvolle week te wees en is gou vernietig deur die stank van urine en ontlasting in die kamer wat ons bespreek het by die River Bush Lodge parys wat baie duidelik net 'n ou huis wat hulle in aparte vertrekke ommuur het. Ons het gou agtergekom dat die afvoerpyp vir die wasbak aan die afvoerpyp vir die toilet gekoppel is. Is dit in elk geval volgens enige Suid-Afrikaanse boukode?

  152. Dankie

  153. Daar is geen regulasies wat vereis dat jy plaveisel lê nie. Die regulasies het betrekking op voldoende dreinering eerder as spesifiek geute, plaveisel of enigiets anders. Oor die algemeen sal jy geute nodig hê om reënwater van die dak af te kanaliseer. Soms ontwerp argitekte ander maniere – bv. deur hoëtegnologiekettings te gebruik – maar dit is nie algemeen nie en moet korrek ontwerp word.

  154. Is daar regulasies oor óf geute op 'n huis óf die minimum breedte van plaveisel rondom 'n huis?

  155. Probeer jy 'n soort toets beantwoord? Die vrae is nie spesifiek genoeg nie. bv. Reënval afloopmetode vir wat/waar? Terugkeerperiode waarvoor? Minimum pyp deursnee vir wat?

  156. Sê jy dat die oorloop van jou toilet in jou stort vloei? Indien wel, klink dit of jou loodgieter installasie onwettig is. Vra ander huurders in die gebou of hulle dieselfde probleem het, en skakel 'n geregistreerde loodgieter in vir 'n kwotasie om die situasie reg te stel. Sodra jy dit het, kontak jou verhuurder en eis dat die fout reggemaak word. As jy steeds probleme het, kan jy dalk die Loodgietersvereniging van SA kontak vir verdere advies.

  157. Kontak die Loodgietersvereniging vir bystand. Hulle sal vir jou PRESIES kan sê wat gedoen moes gewees het. Ek weet wel dat as 'n ekstra badkamer bygevoeg is, planne beslis nodig sou wees. Laat weet my asseblief wat in elk geval gebeur.

  158. Hallo Penny
    Ek het bure in die eenheid bo myne, wat 'n ekstra badkamer bygevoeg het. Die nuwe enkelstapel 110mm pyp loop teen die muur af en verbind met die bestaande hoofriool via 'n mangat, geleë ten minste 10 meter weg, buite my kombuis, maar op grond wat aan die Body Corporate behoort. Die buurman het hierdie verandering voltooi sonder om enige bouplanne aan die plaaslike owerhede, of die Body Corp. vir goedkeuring voor te lê en voer aan dat geen bouplanne nodig is nie. Hierdie probleem is vererger deur 'n bou-inspekteur wat ingestem het dat die nasionale bouregulasies nie oortree is nie. Ek glo dit is nodig om toestemmings te verkry voor bou. Hierdie planne, glo ek, moet ingedien en skriftelik goedkeuring verleen word, wat 'n permanente rekord vir alle huidige en toekomstige eienaars sal word. My vraag is: Moet planne vanuit 'n dreineringsperspektief aan die plaaslike raad voorgelê word vir goedkeuring vir hierdie verandering?
    Baie dankie

  159. Goeie dag. Ek huur tans 'n woonstel waar ek gevind het dat al my dreinering in dieselfde lyn vloei, as gevolg daarvan as die drein blokkeer, gaan die oorvloei direk in my stort in. By vorige residanses was dit nie die geval nie. Daar was ten minste 'n skeuring in die lyn soos 'n oop drein wat my water van sy wasbakke en stort van die tiolet geskei het. Ek wil graag weet of dit volgens standaard is of nie

  160. Hallo,
    Ek is opsoek na inligting oor Suid-Afrikaanse bouregulasies, sal jy 'n paar vrae vir my kan beantwoord?
    1. watter reënval afloopmetode word aanbeveel om te gebruik?
    2. vir watter terugkeertydperk beveel die regulasies aan dat jy ontwerp?
    3. is daar 'n minimum pyp deursnee wat gespesifiseer kan word?
    4. Wat is die minimum snelheid wat 'n selfreinigende vloei aanbeveel?
    5. wat is die minimum afstand tussen toegangskamers?


  161. Wendy daar is nie een tipe pyp of grootte pyp wat geskik is vir waterdreinering nie. Maar alle loodgieterwerk MOET deur 'n gekwalifiseerde en geregistreerde loodgieter onderneem word wat sal weet wat die beste vir jou werk is. Die SANS is lank en daar is verskeie van hulle. As jy self deur hulle wil loop, kan jy na jou naaste SABS-biblioteek gaan en hulle vra om vir jou enigiets te gee wat met waterdreinering verband hou.

  162. Liewe Penny,

    Kan u asseblief adviseer watter tipe pyp en grootte die SABS vir waterdreinering goedgekeur is? Dit sal vir ons bo-stort wees. Waar kan ek moontlik hierdie inligting kry?

    Baie dankie

  163. Barry die bouregulasies en ander SANS (waarvan daar verskeie is) wat verband hou met loodgieterswerk is BAIE streng. As jou huis oorstroom word as gevolg van slegte dreinering, is ek seker dat jy 'n eis van een of ander aard het. Die vraag is teen wie. En soos jy sê, wie se verantwoordelikheid is dit om die oorstromings te bestuur. Jy sê jy het in "'n boedel" gekoop, maar dit is nie duidelik watter soort nie. bv. Het jy 'n regspersoon? Het jy ook 'n nuwe huis gekoop?
    Ek sou by jou plaaslike owerheid begin. Vra eers die dreineringskwessies by hulle. En/of, kontak die Loodgieter Instituut van SA, IOPSA. Jy sal hul kontakbesonderhede op hul webwerf:
    Ek weet wel dat IOPSA tabelle het wat aandui hoeveel reën verskillende grootte geute van dakke af kan kanaliseer wanneer 'n sekere hoeveelheid of reën per uur val. Dit is bedoel om loodgieters te help om die huidige afsetpunte ens te pas. Hulle sal ook vir jou inligting kan koppel oor die spesifikasies vir dreineringspyp.
    Laat weet my asseblief wat gebeur. Sterkte.

  164. Barry Meyer sê:

    Vir wie dit mag aangaan

    Ek soek inligting oor eenheidstandaarde of riglyne vir stormwater dreinering, my probleem is soos volg, ek woon op 'n landgoed met meer as 250 eenhede, 55 van hierdie eenhede het 'n enkele 110mm PVC pyp wat deur die agterkant van die eiendomme loop vir die dreinering van stormwater, dit word uit die geute van elke huis gevoer. Dit is sekerlik onvoldoende, die rede hoekom ek ontsteld is, is wanneer dit reën my eiendom vloed, want ek is die tweede laaste huis van die 55 huise dus is ek aan die onderkant van die heuwel, ek het een jaar gelede gekoop en het 3 vloede gehad wat het my tuin vernietig en 'n swembadpomp geblaas. Waar kan ek hulp en inligting kry sodat ek duidelikheid kan hê oor wie se verantwoordelikheid dit is om die oorstromings te bestuur!

  165. Jy word nie toegelaat om te begin bou voordat planne deur jou plaaslike raad goedgekeur is nie. Hulle sal dan op verskeie tye inspekteer, die eerste is sodra jy jou fondamente gegrawe het. Alle loodgieterswerk sal deur 'n geregistreerde loodgieter afgeteken moet word.

  166. HI Daar, ek bou tans 'n waskamer in my erf en ek beplan om loodgieterswerk vir die wasmasjien en wasbak te hê. Kan u asseblief vir my sê of ek dit deur die raad moet laat inspekteer?

    baie dankie