flood waters

Similar Posts

Maak 'n opvolg-bydrae

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Verpligte velde word met * aangedui

145 Kommentaar

  1. If a developer cuts 1.5m into the natural slope of the land and finds seepage from a farm dam on the property above who is responsible for the water?

  2. Goeie dag, verlede jaar Feb het ons buitengewone swaar reën gehad en my eiendom is hoër as die bure agter my ,daar is 'n 6ft prefab muur daar aan my kant dis 4ft en daar is 6ft ,die reën het opgebou en ek het in omtrent 3ft gestaan water so ek het 'n gat in die blad geslaan om die water te laat loop en dit het gehelp toe my buurman dit sien het hulle vir my gekreun en ek het gesê sover ek weet moet reënwater vloei en ons benodig nog gate in die muur vir dreinering anders die muur gaan omval wat hierdie jaar Feb gebeur het met die groot reen en hael wat ons ervaar het nou blameer hulle my en se ek moet die muur vervang ,so wie is nou eintlik hier skuldig kan jy my raad gee ,dankie Brian

  3. Thirusha Srivenkatas sê:

    Hi my buurman het 'n stormwater laat dreineer al hul geute en die bure se water langsaan kom in my erf aangejaag is dit wettig om 'n stormwater drein te maak wat die water reguit na my erf lei die pyp is ten minste 3.5m weg van die grensmuur

  4. Pieter Vlok sê:

    Goeie dag

    My neighbour and I are in a dispute where his stormwater should flow and would explain as follows.

    I am one of two adjacent downstream neighbours to the one upstream neighbour. I will call myself Down1, and the other adjacent downstream neighbour Down2. The upstream neighbour that is adjacent to Down1 and Down2 I will call Up1. Down1 shares a bottom erf boundary with Up1 and Up1 and Down2 shares a side erf boundary. Down1 and Down2 also share a side erf boundary, thus Down1’s erf stretches from Up1’s top corner to the bottom end of Down1’s erf line. The water drains in both Down1 and Down2’s directions but the general slope of Up1’s erf is towards the bottom corner of Up1’s erf. This is where all three ervens meet one another. There is an opening (Open1) at the corner where all three meet but also an opening (Open2) in the centre of Down1 and Up1’s erf boundary. The water drain from Open1 down the erf line between Down1 and Down2. Water also flows from Open2 through the centre of Down1’s property. Down1 closed the opening at Open2 because of the high flow velocities through the opening. Down1 made sure that the water can drain through Open1 and onto Down2’s erf. There is a servitude boundary between Down1 and Down2 and all the stormwater from Up1 flow into the erf of Down2 to the servitude which will be a paved road after the development is finished. Up1 instructed Down1 to open the section that was closed at Open2. Up1 claims sediment settles if the opening is closed at Open2 and he can’t clean the pavement after every rain event. Down1 had some erosion on his side and would like to keep the opening at Open2 closed to protect his property. The risk of the property being damaged if water flows through Open1 is much lower than to send it through Open2.

    Thanks for figuring out what I tried to explain but my questions are.

    1. Is it unreasonable or unlawful of Down1 to close the hole to protect his property, given that water can
    drain from Up1’s property?
    2. Does Up1 have the right to insist on an opening at Open2 between Down 1 and Up1?
    3. Should Up1 not make provision for stormwater to flow in a regime that sediment won’t settle out?

    I hope I can find an answer to my questions.

    Pieter Vlok

  5. Hi Penny I live in Pretoria and have a similar issue with my neighbour being part of a panhandle property.I am already taking all his rainwater as they have no drainage in his driveway but I feel that I should not have to take his carwash/driveway wash/cats litter ect water as well.

    Please be so kind as to recommend steps on waht to do trying to talk to them has just reulsted in angry words being said.

  6. Pieter Booyens sê:

    My neighour and I share a panhandle driveway with only a pallasade fence between us.All their rainwater uns down my driveway.The issue I have is that they wash their car.cat’s litter box paint brushes and cleans their driveway and then all that water runs down my driveway.My driveway is already stained to a point where I don’t know if I can clean it.Thier reply is that it’s a panhadle and we must except the water.Any advise would be much appreciated.

  7. Peter Oosthuizen sê:

    My plot slopes down to my neighbours plot. When I bought the property there were two storm water drainage holes under the concrete fence. Two years ago my neighbour decided to permanently plug the hole in the middle (where he was now erecting a new house). Wen had a meeting with him, but the hole stayed plugged, so I decided to build a drainage system to the corner of my property so that storm water and at least run down to the corner of the neighbours property and then down 5o the road. Now he has thrown dirt into that hole as well. This means that my property is now at great risk of storm water, but if this cause a damp on my side and that wall should fall, whose responsibility will it be. Please tell me what to do?

  8. Tony Sheffield sê:

    The gardens of sectional title schemes are universally common property. Therefore the flow of water from one section’s garden to another’s garden is still on the same piece of land owned by the same owner – the Body Corporate. Therefore while, from a sectional point of view, the three people are neighbours, the common property is indivisible and is one piece. The only requirement then comes about when the stormwater reaches the boundary of the complex. The trustees should ensure that the stormwater flows freely within the complex and any blockages are removed. A better solution would be for stormwater to be discharged from each garden into a common driveway or drainage, but that is up to the Body Corporate to decide.

  9. hi my property is higher than my neighbours and when there is a storm water tends to wash sand under the bridge built in their wall which was dont to accomadate the municipal pipe running through both our properties . now they reported to the munacapility and i received a letter from the munacipality stating that the storm water from the roof and hardened area is not properly controled within my property which is not the case as this happenes only when there is heavy persistant rain .What recourse do i have as the munacipality wants to fine me if i do not supply plans to remedy this thanks

  10. Hi, I recently bought a property in Midrand. It seems the neighbour is discharging excess water from the pool pump into my property through holes made in the wall. The water is continuously coming into my yard and I’ve had to dig a furrow to channel it out of my yard. It flows down on the side of the garage and the soil is always wet. I’m afraid that this will weaken the garage’s foundations in time. Is he allowed to do this?

  11. riaan louw sê:

    may a gutter encroach a boundary line with the downpipe discharge in my property

  12. Goeie dag,
    Perhaps you would know the answer to this question.Are residential apartment buildings in Gauteng built in say 1960`s/ 70`s required to conform to up to date building regulations when it comes to discharging storm water off of a roof ? In my case there are no gutters and downpipes routing the sometimes deluge of water away from the face of the building which is leading to erosion of the fabric of the structure. There is a system presently which seems similar to what is known as `Spanish drainage`.
    I would be grateful for any input you may be able to offer.
    Vriendelike groete

  13. Barry Fullarton sê:

    So in my instance , i am the lower property and i consulted my hose first 2006 , my neighbours constructed in 2010 and then in 2019 , i had existing small 9 inch retaining walls, however due to construction on both properties and in both instances raining of exiting ground levels and cautioned and advised teh estate these action would fail and that storm water was cresting both theses walls , both walls collapsed , the first in 2010 and the second in 2019

    i have shown video and pictures to the estate , what recourse do i have

  14. Hi whats the refferce that state we must put concrete channel under down pipe

  15. An underground 110mm storm water pipe from Cura Lynne Complex 876 Cura Ave, Equestria, Pretoria, 0184,
    mouths into my property right behind my back door in my erf, Erf 695 Equestria, Pretoria, 0184.
    This can result in the flooding of my property.

    The Chairman of the Cura-Lynne Bodycorp (Hans Mitchell 083 449 8583 ) told me that the pipe
    channels 3 of their houses storm water through the pipe that now enters my premises, the water gets channelled from grids in their paving to this one pipe.
    Even the water from washing their vehicles etc runs through the pipe to my property

    I’ve sent an Attorney letter requesting the Cura Lynn complex to remove the illegal pipe and they still refuse to remove the pipe.
    Gerrit Lötter from Roads & Stormwater Asset Management informed me that it is a private matter between Neighbours even though it is illegal it is not their department’s job to resolve the matter.

    How much money will I have to spend on legal expenses and to fight a Body corp whis is spiteful and clearly braking the law?
    I did tell the Cura-lynn complex that I do not except this way of draining water with a pipe to my property and they ignore me and break the cement out when I block the pipe with cement.

    Can you assist in any way please.
    Regards Dricus Cell:082 97 97 820

  16. Liewe Penny
    industrial building, height 120 m , roof 648 m2.
    The annual average rainfall over 700 mm.
    Storm rain 250 mm/s
    Please advise DN400 HDG S235 pipe wall thickness

  17. Hallo Jacqui, Dit is oral 'n groot probleem. Volgens die regulasies hoef die onderste eiendom nie die vloedwater van die eiendom wat bo dit is te aanvaar nie, tensy dit met die buurman of met die plaaslike raad/munisipaliteit ooreengekom word. Die eienaar van die eiendom is dan (by implikasie) geregtig om dreineringsgate in die muur te blokkeer. Maar wanneer dit kom by 'n kompleks waar elke eenheid afgemuur is, dan moes die Ontwerpers/Argitekte/Ingenieurs (bevoegde persone) daarvoor voorsiening gemaak het in die beplanning en bou van die kompleks. Die fokus van Deel R is op die wegdoening van stormwater op individuele terreine, maar het ook onderling gekoppelde komplekse ingesluit wat veelvuldige wooneenhede het, insluitende beide groephuise en aftree-, dorpie-tipe eiendomme waar bestuur van gemeenskaplike eiendom dikwels beheer word deur 'n bestuursliggaam van Een of ander soort. Ek dink jy moet waarskynlik 'n beswaar by die komplekse bestuur of die regspersoon maak en hulle vra om dit uit te sorteer. Jou laaste uitweg sal wees om 'n vergadering met jou buurman te hou en met hulle tot 'n ooreenkoms te kom. Wanneer julle almal saamstem, moet dit op skrif gestel word en deur beide partye onderteken word.

  18. Hallo, kan jy asseblief help. Ek is in 'n kompleks met omheinde tuine. Drie eenhede is op 'n helling, ek is in die middel. Aan die onderkant van elke omheinde tuinmuur is daar 'n dreineringsgat. My buurvrou wat onder is, het twee gate een onder en nog een tussen haar en myself. Met die reën wat ons gehad het was daar vreeslike oorstromings. Die water van die eenheid bo my het deur die dreineringsgat na my toe gejaag en het op sy beurt af geloop totdat dit deurgegaan het na die eenheid onder my. Maar water kan nie en ek het opgemerk dat die lasft-dreinering onder in haar erf met klippe en sand toegemaak is.
    Nou hoor ek my buurvrou kla oor die watervloei so sy het besluit om die gat by die muur tussen my en haar toe te maak met klippe. Watter oorsaak gaan groot probleme veroorsaak, en kan uiteindelik die muur tussen ons laat ineenstort.
    U raad sal waardeer word.

  19. Natalie Muller sê:

    Beste Errol – Ek probeer jou kontak oor jou eiendom in Kaapstad. Kan jy asseblief kontak maak

  20. Hallo Penny

    Kan jy skakels na hierdie verslae wat jy gedoen het los vir verdere lees


  21. Ek bly in Winkelspruit nog 'n punt al die proppe was ook onder water en die krag het nie uitgeskakel nie ek moes die hoof skakelaar afsit.

  22. Goeie more,

    Ek wonder of iemand my kan help ons het 'n storm gehad op die 25 Julie 2016, my woonstel het oorstroom met suage water aangesien al die dreine op die perseel en in die pad geblokkeer was. Toe ek die eienaar konfronteer het hy vir my gesê die Munisipaliteit is aanspreeklik vir al my skade, ek het 'n eis teen die Munisipaliteit ingestel en die verslag het teruggekom dat dit 'n daad van God is. Ek het vir hulle gesê dat as die dreine nie geblokkeer is nie, dit nooit sou gebeur nie, hulle het op 31 Julie 2016 al die dreinering met trekker opgeruim en tot nou toe het ons weer swaar reën gehad maar alles lyk in orde. In hierdie proses moes ek alternatiewe verblyf vir myself, en my seun en sy gesin kry. Ek het daardie maand nie huur betaal nie aangesien ek nie die geld gehad het om dit te doen nie, Ons kon nie daar woon totdat ons skoongemaak het nie, want my kleinkinders het geen skoon of droë klere, beddegoed gehad nie en die reuk was ondraaglik, my kleinkinders is 3 jaar en 9 maande het hulle albei erger diarree ontwikkel. Nou wil die eienaar ons uitsit en hoe meer ek probeer verduidelik dat die eiendom aanspreeklikheidsversekering moet hê hoe minder luister hy, die mense langsaan het getrek want hulle het gesê dit is nie die eerste keer dat dit gebeur nie, die eienaar is nou herstel die woonstel langsaan en wil ons uit sodat hy dieselfde kan doen vir hoër huur. Sy versekering moes uitbetaal word aangesien hy nie geld gehad het om iets reg te maak toe ons gevra het nie. Wat kan ek doen aangesien ek elektrisiteit by hom moet koop en hy maak dit baie moeilik om dit te doen.

    Ek sal dit waardeer en help met hierdie saak.

  23. Die munisipaliteit moes seker gemaak het dit is gedoen toe jou buurman gebou het! Kontak die beplanningsafdeling.

  24. Ek woon in 'n nuut ontwikkelde area in Kaapstad & wil weet wie moet ek kontak om my bure te kry om stormwater dreinering in plek te sit? (Tans word ons oorstroom van 3 aangrensende eiendomme en ons dreinering kan nie die hoeveelheid water hanteer nie)

    Dit is tog nie my verantwoordelikheid om hulle oor regulasies te konfronteer nie?

  25. Haai daar,

    Maar is water loop in my erf in as dit reën en vorige huurders het 'n gat / drein in ons muur in ons bure se erf gebou vir gravitasievloei; is dit nie wettig nie?

  26. Eerstens klink dit of die dreinering onvoldoende is. Die verskaffing van dreineringsgate vir water om op naburige eiendomme te loop, is nie 'n aanvaarbare oplossing nie. Nader die raad se beplanningsafdeling en vra raad. Vir die rekord,
    Die wet (NBR en Standaarde Wet) sê (in Deel P):
    – Geen persoon mag stormwater in enige dreineringsinstallasie op enige terrein veroorsaak of toelaat nie.
    – Niemand mag, sonder die skriftelike toestemming van die plaaslike owerheid, enige water uit 'n swembad, fontein of reservoir, hetsy direk of indirek, op enige openbare straat of openbare plek, of op enige terrein anders as op die terrein waarop sodanige swembad, fontein of reservoir geleë is. [Alhoewel dit nie spesifiek stormwater noem nie, doen Deel P van SANS 10400]
    Daarbenewens sê die Wet in Deel R dat "Die eienaar van enige perseel moet geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop."
    SANS 10400-P (2010), Dreinering verklaar:
    4.10.1 Waar die eienaar van 'n swembad, swembad, fontein of reservoir 'n oorloop vereis om weg te lei oortollige reënwater, moet so 'n oorloop ontwerp en gebou word om af te voer
    a) op die terrein waarop sodanige bad, swembad, fontein of reservoir geleë is, of
    b) in 'n geskikte oppervlakkanaal, stormwaterdrein of natuurlike waterloop.
    [maw nie op 'n buurman se grond nie]
    Dit kan ook relevant wees:
    4.23 Algemene dreine
    Dreineringsinstallasies op enige twee of meer terreine, of sulke terreine in dieselfde eienaarskap is of nie, toegelaat kan word om deur 'n gemeenskaplike drein in 'n verbindingsriool te stort.
    [Jy sal die raad se goedkeuring nodig hê]
    Inligting in ons afdeling wat verduidelik SANS 10400-R, Stormwater wegdoen gee aansienlik meer inligting.

    Ongelukkig is ons nie in 'n posisie om kontrakteurs aan te beveel nie, maar jy sal waarskynlik 'n ingenieur nodig hê om 'n behoorlike dreineringsplan te doen wat dan deur 'n gekwalifiseerde, geregistreerde loodgieter geïmplementeer sal moet word.

    Laastens is daar 'n baie nuttige dokument beskikbaar op hierdie webwerf (Document Downloads) of van die Departement van Openbare Werke (vanaf 2000): GIDS VIR ARGITEKTE MET BETREKKING TOT DRINEERING WATERVOORSIENING EN STORMWATER DRINEERING

  27. Jy kan nie in die stormwater voer sonder die raad se toestemming nie. Jy moenie jou grys water in die straat laat loop nie! Hoekom hardloop dit nie in jou eie tuin in en gebruik dit vir plante nie - dalk 'n groentetuin?

  28. Dreinering is die verantwoordelikheid van die eienaar van die eiendom. Jou buurman mag nie wettiglik water na jou eiendom laat dreineer nie! Ek het baie hieroor op hierdie webwerf geskryf, met verwysings na relevante klousules in die regs. Jy moet waarskynlik vir hulle 'n prokureursbrief stuur.

  29. Daar is niks in die NBR oor plaveisel nie

  30. Dit is jou verantwoordelikheid om die dreinering van water van jou kant af te hanteer. Maar as jou buurvrou 'n ontruiming gedoen het wat die probleem veroorsaak het, sou ek sê sy moet die probleem uitsorteer. Die probleem is dat dit miskien nie is oor wat sy gedoen het nie.

  31. Goeie more. Enige terugvoer van die moderators? Sal dit baie waardeer (Met dank aan die groot vrywillige poging wat julle albei lewer).

  32. Hallo, toe ek so 13 jaar gelede in my huis ingetrek het, het ek 'n draadheining met houtpale gesit, dit was in harde grond ingebed, my buurvrou het die grond uitgegrawe en 'n wal aan haar kant gemaak, nou het sand oor die jare weggespoel. bank, my grond het sowat 1 meter weg [25 Julie 2016] weggespoel met die swaar reën, wie hiervoor verantwoordelik is, ek het met my buurvrou gepraat om haar kant van die bank weer af te dwing, sy stem nie in om niks te doen nie, so ek kan my bokant doen,nou sê die bouinspekteur ek moet 'n rooster hê met 'n kanaal vir die oppervlakwater om in te gaan,gee ASSEBLIEF vir my RAAD of ,aan watter departement kan my help.

    help help

  33. Hi,
    Ek het 'n stort op ons dakterras. Die water wat hiervoor afloop, is via 'n afvoerpyp wat ook voorsiening maak vir stormwater wat vanaf die terras afloop. Hierdie gekombineerde afloopwater is na 'n sentrale punt op die straat (ons woon in 'n voorstad van Kaapstad met geen raadsriool/stormwaterdreinering nie). My buurman het 'n probleem (nie met die hoeveelheid water of waarheen die afloopwater afgelei word nie maar) met die gryswater van die stort in die droë somermaande. Hy beweer dat die water stinkend is en sy honde, wat dit drink, siek maak.
    Vraag: word die stortafloop toegelaat om by die stormwaterafloop in die straat aan te sluit of moet ek dit in 'n aparte gryswaterfasiliteit op my eiendom afloop?

  34. Hi ek hoop jy sal my kan help. My buurman het 'n bietjie werk na oprit gedoen wat daartoe gelei het dat alle toegangswater van swaar reënval in ons erf gekom het. Ons het ons erf geteer en toegelaat dat ons toegangswater in ons hoofriool afloop, wat goed werk totdat ons swaar reën ervaar wat beteken dat die oortollige water van ons buurman al die grond van die wal af bring. Ons het al talle kere met hulle gepraat om hierdie probleem reg te stel, maar hulle weier om enigiets te doen en sê dat ons die probleem moet uitsorteer. Ons het wel iemand by die munisipaliteit laat uitkom om hul erf te inspekteer en hy het hulle aangeraai dat hulle die stormwaterafvoer moet uitsorteer veral omdat hulle daarmee peuter en dis hoekom die oorvloei van water ons affekteer. Hulle weier steeds om enigiets te doen en sê dat hulle nie gaan betaal om 'n probleem op te los wat ons raak nie. Gee asseblief raad oor wat ons volgende stap moet wees.

  35. Ek is 'n trustee vir 'n klein kompleks. Die eiendom het 'n uiterste helling vanaf die straatingang tot by sy grensmuur wat die kompleks skei van 'n ry naburige vrystaande huise. Op hul beurt word hierdie eiendomme, wat ook verder af hell, begrens deur 'n straat en 'n verdere ry huise omring deur grond, wat minder as 10 meter strek wat na 'n spruit lei.

    Oorspronklik was daar stormwaterdreingate in die grensmure wat die kompleks en die naburige huise skei. Daar is 'n gedeelte waar water opgehoop het tydens hoë reënval. Dit blyk dat vorige kontrakteurs wat verantwoordelik was vir die instandhouding van die komplekse terrein nalatig was en daar was ook 'n redelike hoeveelheid groei (behoorlik verwyder) asook sommige gedeeltes waar die gate bo die grond is, sommige toegeslik en ander aan die ander kant van groei geblokkeer van die muur binne die naburige eiendomme.

    Dit sal baie waardeer word as advies gegee kan word oor:
    1. Aanbevole kontrakteurs (moet ek tuinlandskappe, loodgieters/argitekte) en kundiges inroep?
    2. Bied die Stadsraad enige bystand en advies, en met watter departement/aangewese titel sal ek moet praat?
    3. Verskeie kontrakteurs is genader en hul voorstelle was so verskillend van mekaar, wat dit moeilik maak om die kwotasies te beoordeel.
    4. Ek wil die probleem van 'n nuwe begin af weer ondersoek en ek soek riglyne oor hoe om my versoek om inligting en omvang van werk te spesifiseer vir enige aanbevole kontrakteur om op te reageer.

    Baie dankie

  36. Plaveisel?

    Bepaal die regulasie dat wanneer plaveisel gelê word, dit weerskante van die Tuinehek 'n duik moet maak?? een "dip" af na die agterkant van die Eiendom & die "Dip" voor die hek wat na die oprit wys????

  37. Hallo RP, Die bouregulasies bepaal dat geute op alle geboue aangebring moet word en die stormwater weggekanaliseer moet word na die straat se stormwaterdreine om nie enige naburige eiendom te beskadig nie. Jy moet jou plaaslike munisipaliteit kontak en met die bouinspekteurs praat om op te tree. Wat die eis van skadevergoeding betref, is dit 'n regskwessie en jy sal 'n prokureur moet raadpleeg.

  38. Al die geute op my buurman se groot huis het 'n tyd gelede (2 -3 jaar) afgeval. Die huis word omring deur betonplaveisel. Wanneer dit reën, stort al die water van die dak en van die plaveisel in my eiendom uit en het al die grond heeltemal weggespoel. Dit begin nou die fondamente van die bediendekwartiergebou onderkry. Wie nader ek om die buurman te dwing om sy geute te herstel, en nog belangriker om vir my herstelwerk te betaal??

  39. Dit klink soos dodgy loodgieter Paul. Die eerste ding wat ek sal doen is om jou planne na te gaan en te kyk of hierdie reëling in werklikheid wettig is. As dit is, en as jou bure vet, olie en so meer in die drein gooi, moet jy met hulle praat oor hul optrede. Ek sou hulle aanspreeklik hou vir herstelwerk. Die raad is slegs aanspreeklik vir hul dreine, nie dié op privaat eiendom nie.

  40. paul van der nest sê:

    Goeie dag,
    Ek hoop jy kan help, ek het 'n afvoerpyp wat deur my eiendom loop met 3 mangate langs die pad, die mangat in my binnehof naaste aan my kombuisdeur loop af en toe oor. Te oordeel aan die inhoud (vette en olies ens) kom dit van die bure se huis af aangesien ons nooit kookolies en vette ens in die dreine gooi nie, wanneer dit gebeur is die reuk aaklig en kom in die kombuis in. Aangesien hierdie pyp deur my eiendom loop en ook deur die bure gedeel word, wie sal verantwoordelik wees om dit te ontblokkeer/herstel, ekself of die plaaslike KZN-raad? By voorbaat dankie, Paul van der Nest

  41. Normaalweg sal jy 'n swembad in 'n stormwaterkanaal langs die pad dreineer. Ek is regtig nie seker hoe dit waarskynlik sal uitspeel nie – maar onthou dat dit oor die algemeen beter is om gedagvaar te word as om te dagvaar! Miskien moet jy eerder met die raad praat as om te wag vir hierdie “kontrakteur” om hulle te oortuig dat jy verkeerd is.

  42. Hi

    Ek het my draagbare intex-swembad gedreineer om die belyning reg te stel, my dreineringstelsel is goed na die buitekant gelei en het geen invloed op enige bure nie. Later daardie dag is ek gekonfronteer deur 'n kontrakteur wat kla dat my water sy teer op die pad mors en dat hulle probeer het. om my te kontak sonder enige sukses. Nee hé sê die teer sal nie hou nie en hulle moet die plaaslike raad in kennis stel om die pad weer af te sluit vir herstelwerk.

    Kan ek aanspreeklik gehou word vir die skade? Eerstens het niemand my ingelig om te stop nie, alhoewel hulle gesê het hulle het probeer deur niemand het geantwoord nie, tweedens, probeer hulle nie dalk hul werk vir ekstra kontant verleng deur my water as 'n verskoning te gebruik nie?

    Wat om te doen sou die raad besluit om my vir skadevergoeding te faktureer?


  43. Dankie

  44. My opmerking was dat AS dit "'n stormwater drein" was, kan jy dit nie blokkeer nie. Maar as dit dreineringsgate is (heeltemal anders) dan ja, jy kan.

  45. Hallo Penny

    Die gate is dreineringsgate aan die onderkant van ons grensmuur, ek het dit toegemaak as gevolg van te veel water wat van die bure se kant af kom tydens swaar reën. As hy wetlik verplig is om vir sy eie stormwater te sorg, hoekom kan ek nie die gate toemaak nie?

  46. Die wet bepaal: "Die eienaar van enige perseel moet geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop." Jy kan dus nie na jou buurman se eiendom dreineer nie – jy moet behoorlike dreinering hê. Die bouer moes behoorlike dreinering laat installeer het – en jy het dalk 'n eis teen hom.

  47. Simon, geute is net een manier om water uit te voer. Nie alle geboue het geute en afvoerpype nie – maar hulle moet dan 'n alternatiewe metode hê … bv. Ek het gesien hoe argitekte kettings in plaas van aflooppype gebruik. Solank dit die werk doen, is jy gedek.

  48. As grond teen die muur ingevul is, maak dit dit 'n keermuur, wat onwettig is. As die wortels van hul bome skade aanrig, is hulle aanspreeklik. Eenvoudig. En jy is korrek – versekering is nie aanspreeklik nie.

  49. Rory nee dit is nie wettig nie en ja jy het 'n been om op te staan. Klink vir my of die loodgieterswerk onvoldoende is. jy is ook nie onder enige verpligting om die water van ander eiendomme te aanvaar nie. Miskien is 'n goeie beginpunt die loodgieter-instituut van SA, IOPSA. Die wet is baie duidelik: "Die eienaar van enige perseel moet geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop." Deel R (Stormwater wegdoening) van SANS 10400 gee riglyne oor hoe om te verseker dat dit gedoen word.

  50. Jy is korrek, jy is nie verantwoordelik vir sy stormwater dreinering nie. Hy mag niks op jou eiendom dreineer nie.

  51. Oorstromings word algemeen beskou as "'n daad van God" en word nie deur die meeste versekeringspolisse gedek nie.

  52. David jy het absoluut geen reg om jou stormwater op jou buurman se eiendom te dreineer nie. NB die wet sê: "Die eienaar van enige perseel moet geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop." Deel R van SANS 10400 gee riglyne oor hoe om dit te doen.
    Ek stel voor jy kontak die Stad Jhb en vra a) of dit in die planne is en b) vra vir raad oor hoe om die probleem op te los.

  53. As daar nie behoorlike geute op die geboue in jou kompleks is nie, kan dit die Nasionale Bouregulasies oortree. Ek sal 'n bou-inspekteur vra om te kom kyk en as dit aanvaarbaar is, om te verduidelik hoekom dit aanvaarbaar is. Die wet is duidelik: "Die eienaar van enige perseel moet geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop." En Deel R Stormwater Wegdoening van SANS 10400 gee riglyne oor hoe bouers kan verseker dat hulle aan die regulasies voldoen.
    In wese oortree jou buurman die wet deur stormwater op jou eiendom af te dreineer. Hy/sy is ook aanspreeklik vir enige skade aan jou muur asook alle skade wat veroorsaak word deur die water wat hulle na jou eiendom lei. As die raad niks wil doen nie, moet jy regstappe neem. My raaiskoot is hulle sal ook aanspreeklik gehou word vir regskoste op die einde van die dag.

  54. Chris jy het geen reg om 'n stormwater drein toe te maak nie. As water egter vanaf jou buurman op jou eiendom afloop, is hy wetlik verplig om dit reg te stel. Begin deur 'n beroep op die plaaslike owerheid te doen ingevolge die Wet op Nasionale Bouregulasies en Boustandaarde (dws die wet) wat sê: “Die eienaar van enige perseel moet geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerk, gebou of plaveisel.” Sans 10400 Deel R: Stormwater wegdoening verskaf riglyne van hoe dit gedoen kan word.

  55. Hi

    Ek het onlangs die stormwaterpype toegemaak met beton aan die onderkant van ons mure as gevolg van oortollige water wat van die bure af kom, hy het die beton verwyder en die probleem is terug. Wat kan ek wettiglik doen?

  56. Tracy hierdie vraag kom waarskynlik top uit ... die wet is duidelik en dit is alles in die artikel op hierdie bladsy. Daar is geen manier dat jy sy water moet aanvaar nie. Hy moet stappe doen om van die water van sy eiendom ontslae te raak en kan dit wettiglik nie bloot na bure se eiendomme kanaliseer nie. Boonop kan hy nie gate in JOU muur boor nie! Kry 'n prokureur wat die NBR verstaan. Sterkte

  57. Gary, as jy die artikel op hierdie bladsy gelees het, sal jy sien dat die wet bepaal: ““Die eienaar van enige perseel sal geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop.” SANS 10400 – Deel R: Stormwater wegdoening gee riglyne oor hoe dit gedoen moet word. Dit is nie aanvaarbaar om bloot gate in jou muur te maak en na 'n onderste buurman te dreineer nie.

  58. Ek stem saam met jou 100%. Die wet is baie duidelik hieroor: “Die eienaar van enige perseel moet geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop.” Deel R van SANS 10400 gee riglyne oor hoe dit gedoen moet word (hierdie bladsy het kommentaar op die riglyne). Wat duidelik is, is dat mense bo jou verantwoordelikheid moet neem vir stormwater van hul eiendomme.

  59. Dis afpersing! Die wet is baie duidelik dat die "eienaar van enige perseel geskikte middele sal voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop."
    Die vereistes wat geag word om te voldoen soos deur die SABS bepaal, word op hierdie bladsy bespreek. Begin deur hom by die plaaslike owerheid aan te meld; jy kan selfs vind dat hy nie planne gehad het om die opknappingswerk te doen nie!

  60. Fred jy kan nie in die rioolstelsel dreineer sonder toestemming van jou plaaslike owerheid nie.

  61. Mangat soos in wat? Sekerlik nie riool nie? Ek is deurmekaar. Maar nee, enige tipe mangat MOET toeganklik wees anders hoekom sal dit 'n mangat wees? As dit 'n Telkom-kwessie is, hou dit nie verband met Nasionale Bouregulasies nie. Wat my verder laat kopkrap, is dat jy dit in Stormwater Disposal geplaas het. Mis ek iets?

  62. haai daar
    My buurman langs ons het die mangat met plaveisel toegemaak. Telkom het uitgekom om lyne by ons huis te installeer en kon nie die Telkom-lyne deur die mangat kry nie, aangesien die Telkom-drade ondergronds loop. Mag hy 'n mangat toemaak? Telkom wil nie betrokke raak en vir hom sê dat daar 'n probleem is nie en ons landgoedbestuurder sê dit is 'n Telkom-probleem.

  63. Hi
    Vraag; Ek wil ontslae raak van die reënwater wat van my sinkdak af kom (344 m2 dakbedekking). Mag ek in die rioolstelsel dreineer? Die helling van die eiendom maak dit moeilik om dit in die straat te dreineer. Kan iemand my 'n antwoord hieroor gee?

  64. Hallo, ons het 'n huis agter ons vanwaar die eienaar sy besigheid bedryf. Hy het onlangs die perseel gekoop en verskeie opknappingswerk aan die eiendom gedoen. Ons huis het 'n kothuis en die stormwater van hierdie huis versamel agter die kothuis en oorstroom dikwels die kothuis. Die eienaar van die maatskappy weier om dit uit te sorteer. Hy het aanvanklik planne gehad om sy eiendom verder uit te brei en te bou en ons het geweier om die planne te onderteken. Hy meld dat as ons nie die planne teken nie, sal hy nie die waterprobleem regmaak nie. Wat ek graag wil weet is of daardie water deur hom uitgesorteer moet word en of daar iets is wat ek wettiglik kan doen om hom te kry om dit uit te sorteer.

  65. Hi. Ek het onlangs 'n huis in 'n nuwe kompleks gebou (voltitel). My plot is op die laagste punt van die kompleks en is op 'n doodloopstraat. Wanneer dit reën vloei die padwater van die hele kompleks na my huis toe en bou by die muur by die doodloopstraat op. Verlede week het dit so opgebou dat die water die grond gevreet het en onder my grensmuur en oprit-plaveisel ingestroom het, met die oprit af en in die huis in. Die bouer sê dit is my skuld en ek moet verseker dat ek enige water wat in die oprit afkom, weggooi. My mening is dat alle komplekse water nie in die eerste plek na my huis gerig moet word nie en die bouer moet seker maak dat daar voldoende dreinering op die pad van die kompleks is. Gee my asseblief jou mening?

  66. Gary Bloom sê:


    Ons is nou al so 2 jaar in ons huis. Ons het onlangs die plaveisel gedoen asook nuwe geute en al die afwerkings. Ons bly op 'n terras-eiendom en is 3de van bo af. Tot op hede het ons buurman bo ons 5 gate deur die muur aan sy kant (hoër kant) wat groot volumes water op ons eiendom stort, wat dit vir eeue aanteken.

    Ons buurman aan die onderkant het een gat wat van ons af kom en hy kerm nou oor die volume water wat deurkom. Ek het hom gevra om nog 'n gat deur die eiendom aan die agterkant te sny om van die water te verlig, maar hy het gesê die buurman agter hom kerm saam met hom.

    Ons eiendomme helling af van die straat af na binne, so die natuurlike opvangspunt is in ons verste hoek. Ek wil nie vir my buurman bo ons sê dat hy nie meer water kan deurvloei nie, maar as dit aan my kant bly, het ek nie 'n keuse nie. Help?

  67. HI

    Ek woon in ’n troskompleks met Toskaanse argitektuur waar die muur wat my eiendom van dié van my buurman skei ’n meter van my agterdeur af is. Ons het dus nie behoorlike geute om die dakke van die strukture nie. Die natuurlike laagste punt in die bure se tuin waarheen die stormwater volgens planne van die Raad moes dreineer, is benadeel met die installering van 'n jacuzzi, houtheinings en kunsmatige gras.

    Hulle het 'n patio wat na die jacuzzi kyk met twee gate vanaf die stoepdak wat met water oorstroom wanneer dit reën. In 2010 is gate in hierdie grensmuur gemaak om die water na die geute te vat op die presiese plek waar die water die grond tref en dit dreineer na my eiendom. Daar is ooreengekom dat die “normale” (nadat die gras versadig geraak het) stormwater in my eiendom kan dreineer as 'n goeie buurman-gebaar. Dit was EGTER met die verstandhouding dat die natuurlike gras sou bly en dan was daar net die jacuzzi en geen melding van nog konstruksie nie. Hierdie gate word nie op die laagste punt in die langsliggende eiendom gemaak nie en is in werklikheid op 'n gelyk punt in die erf.

    In Desember 2014 het hulle houtheining aangebring en in die proses die muur aan my kant beskadig. Hulle het ook kunsmatige gras in die paadjie aangebring wat die water uit die gate op die patio opgevang het. Die plek om die werklike gate is ook geplavei. Dit is nou so goed soos 'n kraan wat oopgedraai en oopgelaat word. Ek het ernstige erosie aan my eiendom asook groot vogprobleme met die fondamente en mure van die huis. Die bykomende konstruksie en verandering in die natuurlike gras is NOOIT met my bespreek nie.

    Is daar iets wat ek hieraan kan doen? Laat weet my asseblief indien jy enige meer inligting of foto's of dies meer verlang.


  68. Hallo, ek weet nie of jy my vraag sal kan beantwoord nie, maar hier gaan:

    ons bly op 'n plaas naby 'n rivier. Op pad huis toe op die grondpad het die dam van die plaas wat hoër op van ons aan die ander kant van die pad is oorgeloop net toe ons verby ry na 'n kort maar swaar reënval wat ons motor so beskadig het dat dit is 'n afskrywing (ons moes met ons klein kinders na veiligheid swem). Ongelukkig was dit nog nie verseker nie aangesien ons dit pas gekry het.

    Die afloop het ook 'n deel van ons huis oorstroom maar daar is geen skade nie. So my vraag is: sal ons 'n openbare aanspreeklikheidseis hê van die plaaseienaars se versekering wie se stormwater afloop skade aan ons motor veroorsaak het? is dit nie hul verantwoordelikheid om te verseker dat die water wat deur hul lande kom nie die mense op die pad in gevaar stel of skade aan die eiendomme onder hulle veroorsaak nie. Die oorstroming is nie die eerste nie maar ten minste die derde.

    sien uit na jou antwoord!

  69. Hallo span,

    My navraag stem baie ooreen met die een wat luigia geplaas het. Ek woon nou al ongeveer drie jaar in 'n huis en hierdie jaar, skielik, lyk dit asof die dreineringsgate in die grensmuur wat stormwaterafloop na my bure se eiendom dreineer, afgesper is. My begrip van die vorige eienaar van die huis waar ek nou woon, is dat die grensmuur 'n paar jaar gelede deur die huidige buurman gebou is. Die gate waarna ek verwys blyk behoorlik ontwerpte en geïnstalleerde dreineringsgate te wees (100 mm deursnee staalpype wat deur die muur uitsteek en dan afwaarts draai aan die bure se kant van die muur) en ek kan net aanvaar dat die bouplanne vir die muur wat aan die Johannesburgse raad voorgelê is, het dit as huilgate getoon. As hierdie huilgate goedgekeur is as deel van die goedkeuringsproses vir die grensmuur, het ek enige reg om aan te dring dat die gate oopgeblokkeer word?

  70. Hi daar ek weet jy het hierdie vraag al 'n hele paar keer geantwoord maar ek moet uitvind hoe ek my Buurman nader wat 'n gat in my muur geboor het sodat ek gedwing word om sy stormwater dreinering te vat. Sal ek hom vra om vir my die goedgekeurde planne te wys wat dit aandui, of sal ek vir hom 'n brief stuur om hom net te vra om die gat toe te maak?
    Moet ek 'n prokureur nader?

  71. Het jy bewyse dat die huilgate deur die raad goedgekeur is? Ek vra want dit is jou verantwoordelikheid om water via dreine weg te gooi en nie deur gate in 'n buurman se muur nie.

  72. Hallo Penny, hoop jy kan my raad gee.
    Ek woon die laaste 12 jaar in 'n voltitelkompleks en daar is van die begin af 'n dreineringsgat deur die muur soos gebou deur die ontwikkelaar. Netnou het my buurman besluit om in te meng met die gaatjie en dit tot klein pyp te verminder en basies die gaatjie te blokkeer aangesien dit nie die water sal hanteer in geval van 'n storm nie en weier om sy blokkasie te verwyder. In die geval van 'n storm sal water my motorhuis oorstroom en kan skade aan die muur veroorsaak. Daar is geen manier dat ek enige plan aan my kant kan maak nie, aangesien die bouvlak nie vir my moontlik is om die vloei van water te verander nie.
    Wat moet ek doen?

  73. Jy kan direk by die raad beswaar maak. Die mangate is daar om jou riool te verwyder en dit is waar hulle aan die hoofleiding koppel. Daar is maniere om afvalpype sonder mangate te installeer en deur roede te gebruik. Dit kan ook by aansluitings en draaie gebruik word. Kyk na hierdie foto wat ek by 'n Universiteit van Tegnologie loodgieter opleidingsentrum geneem het. Dit is hoe hulle geleer word, van onder van die prentjie af na bo, links is die toiletafvalpyp wat by die hooflyn aansluit. Regs onder is 'n stokoog, volgende aan die linkerkant is vir die afvalwater uit 'n wasbak en bo is 'n stokoog wat by die draai geleë is sodat enige blokkasies uit die weg geruim kan word. Vra jou argitek om hierdie metode te spesifiseer as hy toegelaat word.
    Sewage pipe installation

  74. Khilen Naidoo sê:


    Ek het onlangs 'n buiteplan-eiendom gekoop. Nadat ek geteken het en die konstruksie opgaan, sien ek dat hulle 2 mangate in my eiendom installeer. Die ontwikkelaar sê hy kan niks daaraan doen nie, Johannesburg water besluit oor plasing.

    As ek geweet het van hierdie plasings sou ek nie gekoop het nie ens. Nadat ek soveel geld spandeer het, is ek teleurgesteld.

    Wat kan ek doen? Help asseblief dringend.

  75. ons is in die dominante woonhuis in 'n meenthuis en ons bure het besluit om die dreineringsgate in die muur wat ons deel toe te stop sodat die water in ons binnehof opdam. gevolglik word die sement in ons muur poreus. is dit wettig om huilgate toe te stop as dit deur die raad goedgekeur is toe die eiendom gebou is?

  76. Enigiemand op 'n laer eiendom is nie verplig om die stormwater van die hoër eiendom te neem nie. Jy kan dus nie net gate deur die muur breek en hul tuin oorstroom nie. U moet voorsiening maak dat die water na die straat of 'n stormwaterdrein gelei of weggevoer kan word

  77. Kyk ook na 'n groen manier om water te bespaar en te hergebruik ... dankie

  78. Hallo Penny

    Ons is 3 komplekse langs mekaar aan die afneem, met ons kompleks in die middel. Ons installeer dreineer aan die hoër kant van ons komplekse se eenhede vir hul dreineringsprobleme. Aan die onderkant het die kompleks langs ons al die dreineringsgate in die muur afgesper sodat die agtertuine in die reënseisoen oorstroom word. Die werklike muur is op die punt om ineen te stort. Ons gaan die muur uit ons komplekse begroting vervang aangesien die kompleks langsaan nie fondse het nie. Ons wil weet of dit wettig is vir ons om aan te dring dat dreineringsgate in die muur gesit word sodat die water kan deurvloei. Dankie, Venecia

  79. Hallo Penny, in terme van die bouregulasies, moet my gebou geute en afvoerpype hê? Indien wel, sal 'n Kaaps-Hollandse herehuis met 'n grasdak dan geute moet hê? Ek bou 'n plaasgebou met betonvoorskote en stormwaterkanale wat die reënwater wat van die dak afgegooi word opvang. hierdie kanale loop dan in 'n plaasdam uit.

    Vriendelike groete

  80. Hallo Penny,

    Ek woon in 'n klein kompleks met 5 eenhede. Aan die agterkant van die kompleks is 3 semi-aangehegte eenhede, met myne aan die een kant. Al die water van die ander 2 eenhede vloei in ons eiendom in (ons is die laagste), in 'n dompelput onder ons plaveisel wat nie die hoeveelheid water kan hanteer nie. Die water vloei dan op deur die naaste drein, wat ons s'n is, en ons binnehof oorstroom binne minute. Is dit wettig? Kan die ander eenhede stormwater so in ons eiendom invloei? As die Corporate dit nie wil oplos nie, het ek wetlik 'n been om op te staan?

  81. Hi

    Sal jy weet wanneer die nuwe wetgewing rakende residensiële retensie van stormwater in werking tree.

  82. Help asseblief, benodig raad oor watter regstappe ek kan neem. My buurman het 3 honde op sy voorste eiendom wat net geplavei is, geen gras nie, en in die grensmuur (normale voorgegote muur) aan die onderkant het hy dreineringsgate op my oprit gemaak, so vir die afgelope 8 jaar, een keer per week , hy spuit sy plaveisel af en dwing al die hondepoep op my oprit. Ek is nie seker dat hy bouplanne goedgekeur het nie, as hy dit dan gedoen het, sou hy sekerlik moes sien om dreinering op sy eiendom reg te stel, aangesien elke reënval sy huis oorstroom. Nou my vraag, kan ek die gate in die muur toemaak. Ek is nie sy onderste eiendom nie aangesien ons albei teen 'n helling woon en ons agterbure onder ons eiendomme is, so na my wete is ek nie verantwoordelik vir sy stormwater dreinering nie

  83. Tanya Geyer sê:

    Dankie vir jou bystand ... en nou gemoedsrus.

    Vriendelike groete,

  84. Tanya Ek het inligting by hierdie bladsy gevoeg sedert jy jou navraag ingestuur het - so kyk. Jy benodig 'n behoorlike stormwaterstelsel in plek - of eerder hulle doen. Jy hoef nie hul stormwater of hul swembadwater te akkommodeer nie. Dit is hul verantwoordelikheid om te verseker dat dit weggedoen word op 'n manier wat aan die Nasionale Bouregulasies voldoen. Hulle word nie toegelaat om bloot die water na naburige eiendomme af te lei nie. En as hulle sonder planne gebou het, het jy alle reg om dit by die plaaslike owerheid aan te meld.

  85. Tanya Geyer sê:

    Help asseblief Penny.

    Ons het deur die jare baie skade ondervind deur twee dreineringspype in 'n grensmuur. Dit vloei uit 'n hoër eiendom wat ons nuwe bure tuin na ons tuin en soms in ons huis vloei. Ons wil die pype verder teen die muur af skuif om die vloei verby die huis te lei. Kan u asseblief adviseer wat benodig word. Hulle het ook pas 'n swembad en 'n huisie gebou sonder planne? En ek is nogal bekommerd oor die swembaddens terugspoel? Ons wil nie die vloei blokkeer nie, beweeg dit net verder teen die muur op om hulle steeds te akkommodeer?

    Dankie vir die hulp.

    Vriendelike groete.

  86. Alle stormwaterinstallasies moet deur die plaaslike owerheid goedgekeur word. Hierdie installasies moet ook deur 'n geregistreerde en gekwalifiseerde loodgieter onderneem word. Benewens die regulasies en SANS 10400 wat met die NBR verband hou, is daar verskeie ander regulasies wat loodgieterswerk reguleer. Die Instituut van Loodgieter SA sal waarskynlik vir jou 'n paar nuttige raad kan gee.

  87. Liewe Penny
    Die eiendom van my buurman agter my is hoër as myne en verlede jaar het stormwater by twee geleenthede deur die muur tussen ons eiendomme gekom, my eiendom oorstroom en die modderige stormwater het in my swembad ingeval. Ek het met hom hieroor gepraat en hy het onderneem om regstellende stappe te neem om te verseker dat dit nie weer sal gebeur nie. Die afgelope naweek, met 'n swaar reënbui wat ons gehad het, het dieselfde gebeur.

    Ek is bewus daarvan dat hy afloop van sy stormwater van sy eiendom moet verseker, maar is daar 'n regulasie of gedeelte van die regulasie wat bepaal dat hy afloop in die straat onder my eiendom moet verseker.


  88. Ahmed, die regulasies rakende elektrisiteit is nie in die NBR vervat nie. Plus beide loodgieterswerk en elektriese toestelle moet deur gekwalifiseerde professionele persone onderneem word wat by die plaaslike owerheid geregistreer is. Ek stel dus voor dat jy 'n geregistreerde elektrisiën en 'n geregistreerde loodgieter kontak vir advies. Alternatiewelik kan u kontak IOPSA vir loodgieter kwessies, en ECASA vir elektriese probleme. Hulle behoort jou in die regte rigting te kan wys. Jammer ek kan nie meer behulpsaam wees nie.

  89. Hallo Penny, dankie vir jou terugvoer, sal begin met die raadskontrole en dit van daar af neem.

  90. Karen, eerstens as die motorhuisstruktuur vervang is, moes jou buurman nuwe planne laat deurstaan het, en dit moes 'n dreineringstelsel ingesluit het wat voldoende van alle stormwater ontslae sou raak sonder dat dit jou eiendom oorstroom. Sover ek weet, is die helling van die dak nie die probleem nie, die probleem is dat dit sy verantwoordelikheid is om te verseker dat die water dreineer. Let daarop dat die Stad Kaapstad nie meer 'n buurman se toestemming vereis vir geboue wat tot op die grens gebou word nie, maar goedgekeurde planne word steeds vereis. Kontroleer dus eers by die raad dat planne ingedien is – meld dan die feit dat jou eiendom gekompromitteer is. U moet dit skriftelik doen – 'n telefoonoproep is nie voldoende nie.

  91. Haai daar. My buurman het 'n paar maande terug sy motorhuis en motorafdak vervang, die strukture is reg op ons grensmuur. Toe die gegalvaniseerde plaat opgaan, het ek opgemerk dat dit skuins na ons eiendom toe was en dit bevraagteken. Ek is meegedeel dat hulle 'n geut gaan insit met die aflooppyp aan die buurman se kant. Hulle het wel die geut opgesit maar dit is onvoldoende vir die volume water (Kaapse winterreën) en veroorsaak 'n waterval aan ons kant. Baie swaar reën sal 'n ophoping van water veroorsaak wat tot gevolg sal hê dat ons agtertuin en moontlik die braaikamer oorstroom. 'n Paar vrae: Is dit wettig dat die dak na ons toe skuins? Indien nie, watter uitweg het ek om hom te kry om die dak te verander? Indien wel, hoe kry ek hom om behoorlike geute & dreinering te kry sodat ons nie oorstroom word nie? Dankie.

  92. Xander – as jy al die antwoorde op vrae op hierdie bladsy lees, sal jy die inligting kry wat jy nodig het. Dit is NIE vir jou om verantwoordelik te wees vir jou buurman of bure se (meervoud) stormwater nie. Dit is hul verantwoordelikheid om dit van hul eiendom af te dreineer – en NIE in joune nie. Daar moet 'n stormwater-dreineringsplan wees wat die plaaslike owerheid goedkeur. Kontroleer dus met hulle.

  93. Hallo, ek is op die punt om my huis te begin bou. Die probleem wat ek het is die volgende. Ek het die laagste vlak eiendom. Die ou langsaan het 'n gat in sy muur gemaak vir sy dreinering wat in my eiendom ingaan. Die ding is, die stormwater van die twee eiendomme langs hom gaan in sy eiendom in. My eiendom sou effektief stormwater van al 3 eiendomme langs my dra. Ek bou 'n staanplek langs die grensmuur van die landgoed, die ander kwessie is dat die pad aan die ander kant van die grens hoër as my staanplek is, so ek kan nie eers al hierdie water daar buite dreineer nie. Volgens my wete moet ek my bure se stormwater dra, maar net syne. Nie al drie eiendomme nie. Ek het geen idee wat om te doen nie. Help asseblief

  94. Anoop, ek sal hulle toegang weier en die munisipaliteit in kennis stel dat jy dit doen omdat hulle die munisipaliteit se nie-nakomingskennisgewings geïgnoreer het. Verder sou ek eis dat die munisipaliteit dringende stappe neem om die onwettige gebou te laat sloop. Op die oomblik blyk dit dat jy die oorhand het in terme van die stormwaterdrein... Waarskynlik is die mense by die munisipaliteit wat hierdie onlangse eise stel nie bewus van die vorige optrede nie. Gaan na hul kantore met al die besonderhede en enige bewyse wat jy het, en eis om met 'n senior persoon te praat. Van jou e-posadres af wonder ek waar jy werk 🙂

  95. Die grond aangrensend aan myne (residensieel) is hergesoneer na godsdienstige terrein. Ek het die eienaars (Trust) toestemming gegee om op die grenslyn te bou ingevolge die goedgekeurde planne. Hulle het egter tot dusver nie in ooreenstemming met die goedgekeurde planne gebou nie. Die goedgekeurde planne het 'n oop kelderparkering getoon. Hulle het egter afgewyk deurdat hulle grensmure met vensters gebou en dit in 'n saal omskep het. My huis word geaffekteer deur die lig en geraas wat voortspruit uit die funksies wat hulle gedurende die naweek het wat laat in die nag/volgende oggend gaan. Hulle stroomwater dreineer na my agterplaas. Die gebou bly onvoltooid vanaf 2004. Nadat hy jare lank talle klagtes ingedien het by die Munisipaliteit, het die munisipaliteit twee keer 'n brief van nie-nakoming en dagvaarding uitgereik, en geen verdere stappe is deur die munisipaliteit geneem nie.

    Nou het die munisipaliteit my in kennis gestel dat ek ingevolge die Nasionale bouregulasie verplig is om die Trust toestemming te gee om 'n stormwaterdrein oor my eiendom te bou om op hul koste in die bodemstroom gestort te word waaroor die munisipaliteit toesig sal hou.

    Het ek die reg dat hulle die grensmure met weduwees verwyder en hulle die gebruik van my eiendom om 'n stormwaterafvoer te bou, te weier?

  96. Alleen, Deel R van SANS 10400 dek stormwaterstorting. Ek het nie nou 'n kopie daarvan tot my beskikking nie, so kan nie vir jou die bewoording gee nie, maar jy kan 'n kopie by die SABS aanlyn winkel koop, of dit by een van hul biblioteke gaan kyk. Die wetgewing bepaal egter dat die eienaar van enige perseel “gepaste middele moet verskaf vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop.” Indien nodig, kan die plaaslike owerheid (volgens die Wet) aandring op 'n "rasionele ontwerp wat deur 'n goedgekeurde bevoegde persoon voorberei is", bv. 'n ingenieur. Hulle kan ook aandring op planne hiervoor. Deel R – wat die “geag bevredigende” deel van die regulasies is – gee leiding oor hoe stormwater weggedoen moet word – bv. klowe, afvoerpype, afvoerpype en geute ens.
    U sal dus sien dat die eienaar van 'n eiendom verplig is om te sorg vir sy/haar eie dreinering van stormwater – en dit beteken NIE dat u van u buurman moet verwag om die vloei van water na hul eiendom te neem nie (tensy daar 'n geregistreerde serwituut vir hierdie doel). Daar is geen wet wat bepaal dat bure koste van enigiets moet deel nie.

  97. Onderwerp:

    Goeie dag. Ek wil graag die bewoording van die wet sien wat bepaal dat 'n buurman wie se eiendom laer as joune is, nie die natuurlike vloei van stormwater mag verbied nie. Daar is ook 'n kostedeling
    implikasie as 'n dreineringstelsel in plek gestel moet word om die water tussen na naburige eiendomme te bestuur?

  98. Onderwerp:
    Pype ondergronds

    Ek het onlangs ’n Jojo-tenk en pomp geïnstalleer om waterdruk te verhoog. Die installeerder het die waterpype net so 15 – 20 cm onder die tuingrasperk laat loop. Wat is die regulasie met betrekking tot die diepte waterpype en ondergrondse elektrisiteitspype/pype? Verwys my asseblief na relevante literatuur. Dankie en groete. Ahmed

  99. Aj jy is korrek in jou aannames. Ek stel voor jy kontak die plaaslike owerheid en rapporteer dit aan hulle.

  100. Juanita, Mense word nie toegelaat om bloot hul swembaddens op ander mense se eiendom te dreineer nie. Dit is nie 'n bouregulasie-kwessie nie, alhoewel dreinering wel is. Dit moet in 'n drein of direk in die pad gedreineer word. As hy moeilik is om mee te praat – skryf 'n brief wat sê hy het geen reg om dit te doen nie en dat jy hom aanspreeklik gaan hou vir skade as hy dit weer doen – en openbare oorlas aangesien hy gereeld jou tuin onbruikbaar maak. As hy nie ophou nie, moet jy dalk 'n prokureur betaal om 'n brief vir jou te skryf. Niemand het so 'n buurman nodig nie!

  101. My buurman dreineer elke maand sy swembad al die water in my erf in, nie net terugspoel nie, ek praat van sy swembad dreineer, hy oorstroom my braai area en my gras is heeltemal modderig hiervan. Hy is baie moeilik om mee te praat, wat kan ek doen .

  102. Goeie dag,

    Sowat 'n jaar gelede is my huis gebou met behoorlike stormwaterafvoerpype in die grensmure. My buurman het so 4 maande later begin bou toe ek begin het. Aangesien ek bedags by die werk is, het ek tot onlangs nog geen probleme met die afvoer van oortollige water opgemerk nie. Wat ek opgemerk het, was dat die plaveisel van my bure se huis een van die stormwaterafvoerpype geblokkeer het met ongeveer 10% van die pyp oop vir dreinering. Dit lei ongelukkig tot 'n baie stadige dreinering aan my kant tot so 'n mate dat die watervlak hoër as die pyp opbou. Praat onder korreksie, blokkering van stormwater dreineringspype word nie toegelaat nie en moet hierdie pype te alle tye oop gehou word? Hoe gaan ek voort met hierdie kwessie en is dit semi-blokkerende wettig?


  103. Hi Kobus, Hier is 'n uittreksel uit die Jhb-verordeninge:
    “Waar dit na die mening van die Raad onprakties is dat stormwater vanaf hoërliggende erwe direk na 'n pad gedreineer word, is die eienaar van die laerliggende erf verplig om die deurgang oor die erf van sodanige erf te aanvaar en/of toe te laat. stormwater: Met dien verstande dat die eienaars van enige hoërliggende erwe, waarvan die stormwater oor enige laerliggende erf afgevoer word, aanspreeklik is om 'n proporsionele deel van die koste van enige pypleiding of drein wat die eienaar van sodanige laerliggende erf mag betaal, te betaal. nodig vind om te lê of te bou met die doel om die water wat aldus vrygelaat word oor die erf te lei.”
    Al die munisipaliteite sal dieselfde verordeninge volg, so PE sal dieselfde wees. Jy kan die plaaslike bou-inspekteur bel en jou buurman aanmeld vir die oortreding van die wet.

  104. Ek bly in Port Elizabeth <
    Ek bly al 12 jaar in dieselfde huis, dis 'n panhandle-eiendom en my stormwater dreineer in my een buur-eiendom.
    'n Jaar gelede het nuwe eienaar voortgebou en ons het die "dreineringsgat" bespreek, aangesien hy 'n vloer wil neersit. Ek het ingestem om 'n pyp op my koste neer te sit sodat die water beheer kan word en die vloer kan bo-op gaan.
    Twee weke gelede het ek gesien die gat is heeltemal toegemaak met beton, het met 'n ander buurvrou gepraat en sy het dieselfde probleem gehad.
    As dit nou reën sal my huis oorstroom word, wat om te doen??

  105. Jeff jy kan óf 'n gekwalifiseerde en geregistreerde loodgieter vra om te inspekteer (en sy fooi betaal), óf die plaaslike owerheid vra om iemand uit te stuur om te inspekteer. Laasgenoemde sal waarskynlik die beste opsie wees, want hulle is uiteindelik die mense wat optree as daar onwettige elemente in die gebou is.

  106. Peter, IOPSA se tegniese adviseur, Martin Coetzee (wat vir Cobra Watertech werk) is ongelooflik kundig. Hoekom bel hom nie? Of vra Iopsa om jou boodskap deur te gee en hom te kry om jou te bel. Sterkte

  107. Peter, ek sou dink dat "laer" beteken laer enige plek of in die algemeen. maw Onderdele kan selfs laer as op die grens wees – of hoër aan die ander kant.
    Niemand het die reg om 'n dreineringsgat in jou muur te maak sonder jou toestemming nie.
    Maar jy het waarskynlik 'n prokureur nodig om 'n behoorlike interpretasie van die bywette te doen. Jy kan ook die SA Instituut vir Loodgieterswerk bel (jy sal streekskontaknommers op hul webwerf kry) en vra om met een van hul komiteelede te praat wat jou kan adviseer. Benewens loodgieter- en dreineringskwessies wat in SANS 10400 (die Nasionale Bouregulasies) uiteengesit word, is daar 'n aantal ander standaarde wat met dreinering handel.

  108. Hallo Penny, ek is in 'n kompleks en aangrensende erf word ontwikkel. Dit het 'n naby aan 60% dekkingsverhouding en ek skat ongeveer 40% van die oorblywende grond sal geplavei word. Die ontwikkelaar het my meegedeel dat ongeveer 2/3 van die stormwater via geute, ens. na die pad gerig sal word. Die erf skuins terug van die pad af en vir laaste 1/3 beplan die ontwikkelaar om enige oorloop na aangrensende erwe te kanaliseer, insluitend myne. Myne is dalk effens laer ('n paar cm) by die grens, maar dit is die laagtepunt van my staanplek sodat stormwater tot 'n geskatte 15 cm kan opdam. Ek het die ontwikkelaar gevra om franse dreine ens te gebruik om die erf se waterdravermoë te verbeter, maar het geen entoesiasme ontmoet nie.
    Ons voorstede verordeninge dui wel aan dat 'n laer liggende erf oorloop moet neem met die hoër erf wat bydra tot die koste van enige ekstra dreineringsvereistes op die onderste erf.
    Beteken 'laer' laer by die grens of laer gemiddeld as die ander erf se grens?
    Het die eienaar 'n eensydige reg om 'n dreineringsgat in my muur te maak?
    Hoe ver het die eienaar 'n verpligting om stormwater wat afloop via, bv. Franse dreine, te versag?
    Is daar enige leiding oor wat 'bydra' beteken?
    Laastens, wat is my verpligtinge?
    Ek sal jou voorstelle en leiding waardeer. Baie dankie vir jou hulp

  109. Hallo, ek huur tans besigheidspersele en is meegedeel dat hierdie gebou dalk onwettig is aangesien dit stormwater mangatdeksels op die vloer het. Weet iemand hoe ek meer kan uitvind oor die wettigheid hiervan?

  110. Dankie Penny!

  111. Olga jy kan probeer om die voormalige eienaar aanspreeklik te hou, maar dit sal waarskynlik in 'n hofsaak beland tensy jy die oordragproses stop en dit gebruik om hom/haar te dwing om regstellende stappe te neem. As jy nie bewus was van die situasie nie, sou dit 'n latente gebrek wees en die vorige eienaar is beslis aanspreeklik – dit is net dat dit 'n regskwessie word.

  112. Ons het 'n huis in die Paarl gekoop. Die oordrag is nog in die proses. Ons het ontdek dat stormwater van alle pype/geute ens. net op die grond kom. Die erf het 'n helling – so die water vloei eintlik by die buurman se eiendom af. Wie sal verantwoordelik moet wees om dit op 'n regte manier te onderhou? Is ek geregtig om voormalige eienaar te dwing om dit uit te sorteer? Enige voorstelle asseblief.

  113. Terence jy het 'n kanaal van een of ander aard langs die oprit nodig en dit moet die water in 'n stormwaterdrein lei – of die raad se stormwaterstelsel.

  114. Hi,

    Ek het 'n navraag, kan ek 'n dreineringstelsel skep wat in my oprit af en op die pad vloei?


  115. Hi almal,
    Ek het die betrokke klousule in die “Johannesburg Dorpsbeplanningskema 2011” gevind. En dit stel (volledig) onder artikel 14 (Algemene voorwaardes van toepassing op alle erwe) – Paragraaf 2: “Waar dit na die mening van die Raad onprakties is dat stormwater van hoërliggende erwe direk na 'n pad gedreineer word, moet die eienaar van die laerliggende erf is verplig om die deurgang oor die erf van sodanige stormwater te aanvaar en/of toe te laat: Met dien verstande dat die eienaars van enige hoërliggende erwe, waarvan die stormwater oor enige laerliggende erf afgevoer word, aanspreeklik is vir betaal ’n proporsionele deel van die koste van enige pypleiding of drein wat die eienaar van so ’n laerliggende erf nodig mag vind om te lê of aan te rig met die doel om die water wat aldus afgevoer word oor die erf te lei.”
    Ek ondersoek nog of ander Plaaslike Owerhede dieselfde of soortgelyke beslissings volg. Ek sal die bevindings hier plaas sodra ek dit het.

  116. Brian dit is jou oproep. Maar (1) die regulasies sê nie jy moet geute en afvoerpype hê nie, net dat die water weggevoer moet word … en (2) jy hoef nie sy water op enige manier te aanvaar nie. Maar as jy voel jy sal beter daaraan toe wees, maak dan die aanbod. Deur kompromie aan te gaan, kan jy vind dat die herverkoopwaarde van jou huis afneem.
    As ek in jou skoene was sou ek eis dat hy die water na grondvlak lei na 'n wettige drein, goedgekeur deur die munisipaliteit, wat die stormwater na die munisipale stormwater drein lei.

  117. Dankie Penny, dit is net die antwoord waarna ek gesoek het. beveel jy aan dat ek vir my buurman 'n brief skryf en hom versoek om geute en afvoerpype op die genoemde gedeelte van die dak te installeer om die water na grondvlak te lei en indien nodig Ek sal aanvaar dat sy grond afloop van water, as ons nie die wettige roete volg nie

  118. Brian dit klink of jou buurman in stryd is. Hy word in elk geval nie toegelaat om stormwater op jou eiendom te stort nie. My mening is dat hy aanspreeklik is vir skade aan jou mure. Maar ek is nie 'n prokureur nie, net 'n opgevoede leek. As ek in jou posisie was, sou ek beslis nie aanvaar wat hy doen nie. Kontak die bou-inspektoraat by jou plaaslike owerheid en vra hulle om jou te help. As hulle nie kan of wil nie – dan sal jy waarskynlik die hulp van 'n prokureur moet inroep. Sterkte.


  120. Brian, lees asseblief al die kommentaar en antwoorde onderaan die bladsy. Ek is redelik seker ons het dit al gedek. Dit is basies nie 'n natuurlike waterpad nie en dus moet jou buurman (vermoed ek) stappe doen om die stormwater in 'n toepaslike drein te kanaliseer.

  121. J – Om water af te lei laat nie toe dat die water langs sy NATUURLIKE loop vloei nie. Petrus se buurman is ver uit lyn!

  122. Brian Holdsworth sê:

    Huis A het geen geute nie, wat is die regulasie rakende die direkte
    afvoer van reënwater oor die grensmuur in my eiendom
    skade veroorsaak en stygende vog

  123. Petrus

    Re die dreineringskwessie van jou bure se terrein wat bo joune is.

    Die dreinering van oppervlakwater is 'n bietjie meer ingewikkeld soos gelê in SANS 10400 deel R.

    Hieronder is 'n uittreksel uit 'n eiendomsregkursus wat ek 'n rukkie terug gedoen het met die relevante sake en besluite gelys: (Let wel, ek is nie prokureur nie!)

    “'n Eienaar van eiendom het die reg om die natuurlike vloei van water na aangrensende eiendom af te voer, en die eienaar van die aangrensende eiendom is onder 'n verpligting om hierdie vloei te ontvang.

    Thormahlen v Gouws 1956(4) SA 430 A (saak)

    Hierdie reg is beperk tot die afvoer van natuurlike vloei in sy natuurlike verloop, dus mag die eienaar nie 'n kunsmatige konstruksie oprig wat die natuurlike vloei op aangrensende eiendom konsentreer of verhoog nie. Net so mag die eienaar nie 'vreemde' water op die eiendom van sy buurman afvoer nie.

    New Heriot Gold Mining Co Ltd v Union Government 1916 AD 41 5 (saak)

    Die eienaar mag in die volgende situasies meer as die natuurlike vloei van water afvoer:
    -onder kontrak
    -onder diensbaarheid
    -deur onheuglike gebruiker
    -onder die gesag van wet
    -in die loop van redelike natuurlike bewerking

    Oor 'redelike natuurlike bewerking' sien:
    Benoni Town Council v Meyer 1959(3) SA 97 W (saak)

    Die gegriefde eienaar het 'n aantal remedies beskikbaar:

    Hierdie middels word verdeel volgens die gebruik van die eiendom. Vir hierdie doel word eiendom in twee gebruike verdeel: landelik en stedelik. Die klassifikasie is gebaseer op die grootte en gebruik van die eiendom, eerder as op die ligging daarvan. Groot eiendom met beperkte gebruik sal dus as landelik beskou word, terwyl 'n kleiner eiendom met intensiewe gebruik as stedelik beskou sal word. “

  124. Wat is die reëls en regulasies rakende direkte afvoer van reënwater vanaf 'n dak (geen geute) in aangrensende eiendom wat skade aan mure en opkomende vog veroorsaak?

  125. Dit is duidelik nie wettig nie. Maar ek dink jy moet meer doen as om wetgewing te vind om dit te bewys.
    Ingevolge die Nasionale Bouregulasies word dreinering in Deel P van SANS 10400 gedek, maar dit gaan nie in geute en afvoerpype in nie. Dit word gedek Deel R, Stormwater wegdoen wat in algemene terme aanspreek hoe stormwater ontslae geraak moet word.
    Eerstens moes 'n gekwalifiseerde geregistreerde loodgieter aangestel gewees het om hierdie werk te doen. Maar dit klink asof dit ook 'n ontwerpkwessie met veiligheidsimplikasies kan wees.
    As ek jy was sou ek die hoofbou-inspekteur by jou plaaslike owerheid kontak en hulle vra om 'n inspeksie te doen.

  126. Anton Pretorius sê:

    Haai daar,

    Ons het onlangs 'n Deeltitel-eenheid in Benoni gekoop. Die eenheid is 'n eenheid op die eerste verdieping wat gebruik maak van 'n gesentraliseerde trap wat lei na 'n landing wat toegang bied tot die 3 eenhede op die eerste verdieping.

    Die trap het 'n volle IBR-dak op, maar die traplanding self het nie 'n volle dak op nie, wat veroorsaak dat reënwater en dakkondensasie direk op die vloer drup, wat daartoe lei dat toegangswater op die vloer gelaat word.

    Nadat hulle dit met die ontwikkelaar bespreek het, het hulle bevestig dat hulle bloot 'n geut sou installeer wat die water van die rand van die dak af na die vloer sou lei, maar eerder na die trappe se dak.
    Dit is nie gedoen nie…….In plaas daarvan het hulle 'n 40cm stuk geut geïnstalleer met 'n aflooppyp wat die water na die eerste verdieping landingsarea lei, wat daartoe gelei het dat meer water op die vloer gestort word wat 'n glibberige gevaar veroorsaak sowel as moontlik toekomstige vog en waterskade.

    Waar kan ons in die handeling die stuk vind wat hierdie scenario dek wat beskryf word?

  127. Peter, Kontak die hoofbou-inspekteur by jou plaaslike munisipaliteit/raad.
    Die wet (Die Wet op Nasionale Bouregulasies en Boustandaarde) bepaal:
    R1 Stormwater wegdoen Vereiste
    (1) Die eienaar van enige perseel moet geskikte middele voorsien vir die beheer en wegdoening van opgehoopte stormwater wat van enige grondwerke, geboue of plaveisel kan afloop.
    (2) Sodanige wyse van stormwaterwegdoening kan bykomend tot of in kombinasie wees met enige dreineringswerke wat ingevolge regulasie F4(2) vereis word. sien onder
    (3) Die vereistes van subregulasie (1) word geag bevredig te wees waar sodanige wyse van stormwaterwegdoening verskaf word ooreenkomstig SANS 10400-R: Met dien verstande dat waar 'n plaaslike owerheid van mening is dat die toestande op enige terrein dit verskaf noodsaaklik vir stormwaterwegdoening om die onderwerp te wees van 'n aanvaarbare rasionele ontwerp wat deur 'n goedgekeurde bevoegde persoon voorberei is, moet sodanige plaaslike owerheid die eienaar van sodanige terrein skriftelik in kennis stel van sy redes vir die noodsaaklikheid vir sodanige ontwerp, en kan sodanige eienaar vereis om planne en besonderhede van ’n volledige stormwaterbeheer- en wegdoeningsinstallasie vir sodanige perseel en vir enige gebou wat daarop opgerig is, op grond van sodanige ontwerp vir goedkeuring voorlê.”
    SANS 10400-R is baie kort – altesaam agt bladsye. Die vereistes word in drie dele behandel, Algemeen, Stormwater & Wegdoening, Geute en Afvalpype. Dit beskryf aanvaarbare maniere om stormwater te hanteer – en om dit na 'n bure se eiendom te kanaliseer is NIE 'n opsie nie.

    F4 Voorbereiding van terrein (dit is in Deel F, Werfbedrywighede)
    (2) Waar enige terrein waarop 'n gebou opgerig gaan word versuip, seisoenaal versuip of versadig is, of waar enige gebou so geleë moet wees dat water natuurlik daarheen sal dreineer, moet dreinering voorsien word om sodanige water weg van sodanige terrein of gebou na 'n stormwaterdrein toe of om dit op 'n ander veilige goedgekeurde wyse weg te gooi.

  128. Peter Nelson sê:

    My buurman het uitgebreide bouwerk en plaveisel ens gedoen om 'n B&B en 'n tweede woning te akkommodeer. Hy het 'n skuins eiendom en het duidelik waterdreineringsprobleme ondervind met die Buurman onder sy eiendom. Ek sê dit omdat hy strukturele stutte gebou het om daardie muur te ondersteun en dit is nadeel van sy eiendom. Dit lyk ook asof hy nie water van daardie grens na my grens lei nie.

    Ek merk nou dat hy twee gate in my/ons aangrensende betonmuur geslaan het om afloop toe te laat. Ons was nog nooit in 30 jaar ooit aan die ontvangkant van enige afloop van sy eiendom nie, aangesien ons meer aangrensend is as onder sy eiendom. Ek voer aan dat hy nie stormwater na my perseel kan herlei nie en dat sy bouplanne met waterdreinering moet handel. Wie nader ek?

  129. Ja Errol, die munisipaliteit is korrek. Ek het onlangs meer inligting by hierdie bladsy gevoeg – dit kan vir jou nuttig wees. As jy meer besonderhede benodig, kan jy toegang verkry tot SANS 10400: Deel R Stormwater wegdoening vanaf 'n SABS-biblioteek.

  130. Ek is nie seker wanneer jy jou kommentaar geplaas het nie Anton, maar ek het onlangs hierdie bladsy opgedateer. As jy meer besonderhede wil hê, kan jy toegang tot SANS 10400: Deel R Stormwater wegdoen van 'n SABS-biblioteek.

  131. Viroshka het ek by die artikel op hierdie bladsy gevoeg – en het onlangs verskeie navrae beantwoord wat baie soortgelyk is aan joune. Hulle kan nie sommer toelaat dat stormwater in jou erf invloei nie. Alhoewel hulle nie toestemming van die munisipaliteit of van jou nodig gehad het om hul erf te plavei nie, is dit hul verantwoordelikheid om te verseker dat stormwater na 'n geskikte stormwaterafvoer gelei word.

  132. John, jy kan nie wettiglik huilgate in die muur oopmaak nie. Stormwater moet in 'n drein wat deur die plaaslike owerheid goedgekeur is, afgevoer word. As die pyp waarna jy verwys deel was van die stormwaterstelsel wat die munisipaliteit goedgekeur het, dan sal jou buurman die pyp moet deblokkeer. Miskien was die stormwaterdreineringskwessie deel van 'n dispuut tussen vorige eiendomseienaars?
    Ek het by die artikel op hierdie bladsy gevoeg, en jy sal sien dat mense nie sommer water op 'n aangrensende terrein kan aflaai nie. As jy nie die presiese uitleg van die eiendomme na die pad en so meer ken nie, is dit moeilik om te weet wat om voor te stel. Jou beste opsie is om jou plaaslike owerheid vir raad te vra.

  133. Daardie vermiste baksteenstorie is onwettig om mee te begin! En nee, jy hoef nie te verplig nie. En ja hulle moet 'n behoorlike dreineringstelsel hê. BTW die rede waarom die muur goed in jou kant is, kan wees as gevolg van uitgebreide fondamente - wat 'n goeie ding is. Ons het sopas 'n stuk oor grensmure gedoen wat ons in die volgende dag of wat sal plaas – as SEACOM regkom. Kyk terug vir die nuwe pos.

  134. Hulle moet absoluut voldoende dreinering hê. Trouens, die SANS vir dreinering is baie streng en spesifiek.
    Ek stel voor dat jy die plaaslike raad bel en vra dat ’n bou-inspekteur wat met loodgieterkwessies handel, die probleem kom assesseer.

  135. Hi
    my buurman se eiendom is ongeveer 'n meter hoër as ons s'n en hulle het 'n baksteen in die grensmuur ontbreek wat toegelaat het dat hul stormwater van die voorkant van hul eiendom in die voorste “rand” van ons eiendom invloei.
    Ons het onlangs 'n nuwe voorpad gebou wat grensmuur wys en vasgestel dat 'n gedeelte van ons eiendom op die "verge" is. Basies is die heining voorheen goed binne ons eiendom gebou. Toe ons die nuwe muur op ons ware pad-gerigte grens voltooi het, was die gat in die gedeelde grensmuur ingepleister. Hulle het ons gevra om hierdie gat weer oop te maak. Is ons verplig om dit te doen en hulle toe te laat om al hul stormwater na ons voortuin te lei?
    Ook die gedeelde grensmuur is in 'n ernstige slegte toestand as gevolg van 'n rankplant wat van hul kant af groei. Daar is ook bewyse van waterskade/erosie op die muur aangesien die verf afgedop het en die muur aan ons kant poeieragtig is. Ons het die muur kaal aan ons kant gehou.
    Is hulle veronderstel om 'n behoorlike dreineringstelsel in plek te hê?

  136. Kan u asseblief adviseer wat die wettige afstand is vir 'n woning (oumawoonstel of motorhuis) vanaf u bure se grensmuur?

    Baie dankie

  137. John Metcalf sê:

    ’n Stormwaterdrein is op ons buurman se eiendom verstop wat
    beteken dat elke keer as dit reën, stormwater opdam aan ons kant van die
    Ons buurman sê dat die pyp deur die vorige eienaars versper is
    en weier om dit weer oop te maak. Hy sê dit ook aangesien hy op 'n hoër erf is
    hy hoef nie ons water te vat nie. Dit is absurd aangesien ons op 'n heuwel is
    en dit is duidelik dat sy eiendom laer is as ons s'n.
    Kan ek huilgate in ons muur oopmaak om hom te dwing om bietjie te vat

  138. Anton Erasmus sê:

    Goeie more, ek hoop jy kan help. Ek woon in Roodepoort. Wat kan ek
    doen as my buurman gereeld sy oprit en plaveisel afwas en
    die afvalwater loop dan op my eiendom via die opening vir die
    dreinering van stormwater in die grensmuur. My eiendom is laer as
    die buurman s'n, en ek weet dat stormwater vrye vloei moet hê,
    kan hy egter net die verskoning gebruik dat as water afvloei, hy die
    reg om oor sy afvalwater op my eiendom te beskik. My plante en
    gras begin nou vrek as gevolg van die oormaat water en
    chemikalieë/seep in die afvalwater.
    Ek het probeer om met hom te redeneer, maar tevergeefs.
    Hoop jy kan help.

  139. Errol Arter sê:

    Ek is 'n trustee van 'n deeltitelkompleks in die E-Kaap. Met als
    die onlangse swaar reën dele van die gemeenskaplike eiendom is oorstroom
    deur stormwater wat uit die Munisipale stelsel kom wat skielik eindig
    met 'n oop pyp op die grens van ons land. Die Munisipaliteit
    voer aan dat dit die verantwoordelikheid van die ontwikkelaar van ons was
    kompleks om 'n stormwaterstelsel geïnstalleer te hê om by die aan te sluit
    munisipale stelsel wat van "hul" water (in die see) sou weggooi.
    Is die munisipaliteit korrek? Dit beteken om 'n 450 mm-beton te laat loop
    pyp oor 'n afstand van 130 meter wat duur en ver in is
    oormaat van die vereiste om net siromwater anders te dreineer
    op ons eiendom ophoop. Adviseer asseblief. Dankie

  140. Hallo

    My eiendom is natuurlik laer as my bure. Hulle het onlangs geplavei
    hul hele erf en die laagste punt aan die agterkant van hul gemaak
    eiendom waar hulle al hul stormwater toelaat om deur a
    dreineringspaneel in die grensheining na my agterplaas. Is dit wettig
    en toegelaat? Ek moet nou werk doen om my vlakke toe te laat
    water om weg te dreineer.

    Is dit toelaatbaar? Moes hulle my of die munisipaliteit gevra het
    voor hulle hul erf geplavei het?


  141. My buurman, wie se eiendomsvlak bo myne is, het geen dreinering vir hul reënwater-afvalpype nie, al die water van hul dak loop oor hul oprit, by 'n eens grasryke wal af tot in my eiendom. Hulle wal word ondermyn en myne ook, tot die punt dat daar 'n gaping onder die heining is waar klippe en sand weggespoel is. Al hierdie modder en water vloei elke keer op my pad af en in my swembad in tydens ons Lente reëns en Storms. Ek het probeer om slote aan my kant van die heining te grawe om die water te beheer, maar ongelukkig raak hulle baie vinnig vol modder. Is hulle verplig om 'n soort dreineringstelsel in plek te hê of veg ek 'n verlore stryd?